ضرورت حمایت از معیشت و سلامت اصحاب رسانه

مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان حمایت از معیشت، سلامت و روان اصحاب رسانه در شرایط شیوع کرونا ضروری دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سجاد بهمئی مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان گفت: اصحاب رسانه برحسب ضرورت و وظیفه خود خطر را به جان خریده وبا هدف  اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه و با حضور در صحنه به تولید خبر می‌پردازند.

او با اشاره به سلامت اصحاب رسانه بیان داشت: سلامت اصحاب رسانه و نبود دغدغه فکری و روانی در زمان کنونی که اخبار نادرست بسیاری از سوی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فارسی‌زبان معاند برای ناچیز جلوه دادن اقدامات حوزه بهداشت جمهوری اسلامی در مقابله با کرونا منعکس می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

بهمئی افزود: از آنجا که انتشار نشریات کاغذی مستلزم فعالیت مجموعه‌ای از خبرنگاران تا فعالان صنعت چاپ و توزیع است و چه بسا این روند به شیوع بیشتر بیماری کرونا منجر شود؛ از این رو نسخه کاغذی نشریات تا پایان طرح ملی «فاصله‌گذاری اجتماعی» چاپ نخواهد شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان تصریح کرد: اصحاب رسانه و نشریات نیز از تبعات کرونا در امان نمانده و چاپ نشدن مطبوعات ضربه مهلکی به این قشر وارد خواهد کرد؛ از این رو ضرورت دارد وزارت ارشاد برای رفع چنین دغدغه‌ای علاوه بر تعیین ضرر و زیان حاصله از تعطیلی نشریات مکتوب، برای ارائه یارانه حمایتی و توزیع اقلام معیشتی به نیرو‌های شاغل مانند خبرنگاران، مُوَضعان و شاغلان بخش‌های مرتبط با صنعت چاپ و نشر نیز چاره‌اندیشی کند.

این مقام مسئول گفت: وزارت ارشاد  با حمایت کامل از اصحاب رسانه می‌تواند در کنار آنان به مقابله با شایعات و اخبار دروغینی بپردازد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار