تشریح اقدامات بسیج جامعه پزشکی در شهرستان سامان

سرپرست شبکه بهداشت سامان از اقدامات بسیج جامعه پزشکی در زمینه مبارزه با کرونا ویروس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی خلیلی سرپرست شبکه بهداشت سامان گفت: بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری از روز‌های نخست شیوع ویروس کرونا در استان، با فراخوان نیرو‌های جهادی اقدامات گسترده‌ای از جمله غربالگری در ورودی‌های استان را آغاز کرد.

او افزود: در همین زمینه از تاریخ دوازدهم اسفندماه ۹۸ کانون بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان سامان با همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و نیروی انتظامی با توجه به شیوع کرونا ویروس و به منظور کنترل رفت و آمد‌های برون استانی اقدام به برپایی ایستگاه سلامت در ورودی‌های جعفرآباد به سامان، تیران به شوراب، چادگان به قراقوش، آبپونه به صادق آباد، شهرکرد به سامان، بن به هوره نمود.

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان سامان اضافه کرد: در این ایستگاه‌ها کارشناسان بسیج جامعه پزشکی شهرستان سامان علاوه بر انجام تب سنجی و غربالگری به توزیع پمفلت‌های آموزشی در خصوص علائم بیماری و راه‌های پیشگیری و کنترل و آموزش مردم پرداختند و افراد مشکوک را به مراکز درمانی ارجاع دادند.

خلیلی اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی شهرستان با سازماندهی نیرو‌های بسیج مردمی و با وسایل نقلیه به همراه پمپ‌های سم پاش موتوری در امر محلول پاشی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی و محل‌های آلودگی به صورت مستمر و حداکثر هفته‌ای دوبار، در هر بار با استفاده بیش از ۲۰ دستگاه اقدام کردند.

او با اشاره به اینکه بسیج جامعه پزشکی شهرستان سامان در همه اقدامات صورت گرفته با ایجاد ایستگاه‌های ثابت و سیار اقدام به تهیه و توزیع محلول‌های گندزدا و تحویل درب منازل افراد نیازمند در مناطق شهری و روستایی نمود و این کار را ادامه می‌دهد، افزود: همچنین جهت تامین ماسک با پیگیری و همکاری بسیج ناحیه مقاومت شهرستان، بهزیستی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و انجمن حمایت از بیماران کلیوی با ایجاد چندین کارگاه و مشارکت بانوان خیاط اقدام به تولید و توزیع انواع ماسک‌های سه لایه و پارچه‌ای نمود.

خلیلی اضافه کرد: بسیج جامعه پزشکی شهرستان درغالب تیم‌های بسیجی و بازرسی بهداشت محیط جهت آموزش و همراه نمودن کلیه صنوف غیر ضرور برای تعطیلی اختیاری، تامین امکانات بهداشتی در اصناف عرضه مواد غذایی و نظارت بر گندزدایی مناطق شهری و روستایی، تلاش در جهت جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمعات و ایجاد فاصله گزاری اجتماعی تلاش فراوان کرد.

او بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی شهرستان سامان همچنین در قالب تیم‌های بهداشتی با کمک در غربالگری بیماری و پیگیری خوداظهاری‌های انجام شده از طریق سامانه مربوطه باعث پوشش ۱۰۰ درصدری جمعیت شهرستان شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.