تشکیل هشت میلیارد ریال پرونده تخلف در بازار کردستان

بیش از هشت میلیارد ریال پرونده تخلف مربوط به واحد‌های صنفی و غیرصنفی طی اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز در این استان تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد دره‌وزمی رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان گفت: طرح ویژه نظارت بربازار عید نوروز همزمان با سراسر کشور در این استان هم از اول اسفند سال گذشته آغاز شد ۱۵ فروردین به اتمام رسید.

او اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح ۱۶ هزار و ۱۵۱ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی در استان انجام شد.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان افزود: در نتیجه این بازرسی‌ها ۶۴۸ تخلف احراز و ۵۵۳ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

دره‌وزی یادآور شد: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف تشکیل شده در این مدت هشت میلیارد و ۶ میلیون و ۲۶۶ هزار ریال بوده است.

او از ارائه ۶۴۳ شکایت مردمی از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ و به طور حضوری در مدت اجرای این طرح خبرداد و گفت: از بین این تعداد شکایت ارائه شده ۱۰۳ تخلف احراز و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

سامانه تلفنی ۱۲۴ بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.

۶۹ هزار و ۹۳۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، حدود ۳۵ هزار واحد در مرکز استان مستقر است و کمتر از پنج درصد از این واحد‌های صنفی را فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای محسوب می‌شوند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

برچسب ها: مراجع قضایی ، نوروز 99
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.