مدیر کل امور عشایر فارس:

تاخیر در کوچ، مانعی برای تامین مایحتاج عشایر فارس نیست

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به تعویق انداختن زمان کوچ بهاره مشکلی برای تامین مایحتاج عشایر طی این مدت به وجود نمی‌آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله بهرامی مدیر کل امور عشایر فارس اظهار کرد: با توجه به تعویق انداختن زمان کوچ بهاره و افزایش تقاضای آرد، با همکاری اتحادیه تعاونی‌های عشایری تخصیص سهمیه آرد فروردین و اردیبهشت ماه در مناطق قشلاقی توزیع می‌شود که تا حدودی توانسته ایم نیاز این قشر را برطرف کنیم.

او بیان کرد: با توجه به تمایل عشایر به پختن نان و افزایش تقاضا برای دریافت آرد، مقدار ۶۰۰ هزار کیلوگرم آرد در ماه از سوی اتحادیه تعاونی‌های عشایری استان به فروشگاه‌های عشایری بارگیری می‌شود.

مدیر کل امور عشایر فارس افزود: برای کاهش تردد خانوار‌های عشایری برای تامین نان، اجرای طرح فاصله‌گیری اجتماعی، جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در بین عشایر بر آن شدیم با همکاری شرکت تعاونی عشایری آرد مورد نیاز هر خانوار را به وسیله وانت نیسان بین خانوار‌های عشایری توزیع شود.

بهرامی گفت: سهمیه آرد عشایری در این استان ثابت است و بر اساس دفترچه‌های عشایری به هر خانوار یک کیسه تحویل داده می‌شود.

مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه عشایر مشکلی برای ماندن در قشلاق ندارند، تصریح کرد: هر چند با وجود بارندگی‌های اخیر مراتع وضعیت خوبی دارند، ولی تامین و عرضه علوفه مورد نیاز دام عشایر در نزدیک‌ترین فروشگاه‌های عشایری با نرخ مصوب بوسیله اتحادیه تعاونی‌های عشایری در اختیار عشایر است.

استان فارس با ۲۳ شرکت تعاونی و مجموعه ۷۰ فروشگاه عشایری در تامین و عرضه مایحتاج و ارزاق عمومی مورد نیاز عشایر نقش خوبی را ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.