بسته حمایت گمرک از جهش در تولید واحدهای مجاز اقتصادی

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: باتوجه به نامگذاری امسال به جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، بسته حمایت از جهش تولید در ۳۹ بند آماده و تقدیم استاندار اصفهان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: باتوجه به نامگذاری امسال به جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، بسته حمایت از جهش تولید در ۳۹ بند آماده و تقدیم استاندار اصفهان شده است.

رسول کوهستانی پزوه افزود: در این بسته حمایتی واحد‌های تولیدی که بعنوان فعال مجاز اقتصادی شناسایی شده اند می‌توانند با بهره بردن از تسهیلات ویژه بهره‌مند شوند.

او گفت: ارائه تسهیلات ویژه‌ای همچون ارائه ضمانت نامه بانکی با سررسید حداکثر یک ساله برای حقوق ورودی و برای ارزش افزوده با سررسید ۷ مرداد امسال استفاده کنند.

مدیرکل گمرکات این استان افزود: در این بسته حمایتی همچنین ترخیص کالا‌های فعالان اقتصادی درمسیر سبز وزرد قرار می‌گیردو با اعتماد کامل، این واحد‌ها از ارزیابی فیزیکی معاف می‌شوند و در صورت کامل نبودن اسناد ومدارک مورد نیاز کالای آن‌ها به صورت نصیه ترخیص می‌شود.

رسول کوهستانی پزوه گفت: درابتدای پارسال تنها چهار شرکت فعال مجاز اقتصادی در این استان وجود داشت درحالیکه اکنون تعداد این واحد‌ها به ۱۵ شرکت افزایش یافته است.

او افزود: همچنین پارسال ۶۰ فقره اظهارنامه فعالان مجاز اقتصادی باضمانت نامه سررسید یک ساله ۱۴ میلیارد ریال ترخیص شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به تعطیلات در پی شیوع کرونا، گمرک را تعطیل پذیر ندانست و گفت: مطابق مصوبه معاونت ریاست جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور تمام واحد‌های گمرکات این استان باتوجه به پراکندگی شعب با حداقل یک سوم کارکنان خود درمحل کار فعال هستند و خدمات الکترونیکی گمرک هم با دورکاری ارائه می‌شود.

رسول کوهستانی پزوه، کارکنان گمرک را طبق وظیفه ذاتی و قانونی، مرزبانان اقتصادی کشور معرفی کرد و افزود: بنابراین نمی‌توانند به پویش ماندن در خانه به طور کامل بپیوندند.

او گفت: همچنین در ایام تعطیل رسمی کارکنان گمرکات این استان در گمرکات مرکزی، فرودگاه، پست، ذوب آهن، فولاد مبارکه و کاشان کشیک بودند تا حوزه صادرات و واردات استان دچار وقفه نشود.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان افزود: باتوجه به نامگذاری امسال به جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، بسته حمایت از حهش تولید در ۳۹ بند آماده و تقدیم استاندار اصفهان شده است.

رسول کوهستانی پزوه گفت: در این بسته حمایتی واحد‌های تولیدی که بعنوان فعال مجاز اقتصادی شناسایی شده اند می‌توانند با بهره بردن از تسهیلات ویژه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.