افزایش نرخ طلا در بازار اصفهان

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان گفت: افزایش نرخ ارز باعث رشد ۱۰ درصدی قیمت طلا در بازار استان اصفهان شده است.

هوشنگ شیشه بران رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   اظهارداشت:از انجایی که نقش بازار ارز در نوسانات قیمت طلا بسیار موثر بوده به همین دلیل در حال حاضر افزایش نرخ ارز باعث رشد ۱۰ درصدی قیمت طلا در بازار طلا و جواهر استان اصفهان شده است.

او  افزود: اصلی‌ترین اقدام اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان برای یاری به روند ریشه کن کردن بیماری کرونا در سطح جامعه تعطیلی بیش از ۹۰ درصد از واحد‌های صنفی طلا و جواهر استان اصفهان بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان در خصوص علت روند افزایش نرخ ارز در بازار استان اصفهان گفت: همانطور که نقش بازار ارز در شکوفایی یا رکور بازار طلا بسیار پر رنگ واقع شده به همین خاطر می‌توان علت اصلی روند صعودی نرخ ارز در بازار را سیاست گذاری‌های خاص دولت با توجه به ورود ویروس کرونا به حوزه اقتصاد کشور خواند.

شیشه بران یادآور شد: پیش بینی می‌شود با برگشتن اوضاع به حالت عادی خود نرخ طلا و جواهر در بازار نیز کاهش چشمگیری داشته باشد.

اواضافه کرد: باید اشاره داشت که آسیب پذیری ویروس کرونا بر حوزه عیار و اونس طلا در بازار‌های جهانی به صورت غیر مستقیم نقش مهمی داشته است و باید کلیه راهکار هارا برای جبران این خسارات به کار گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان گفت:یکی دیگر از اقدامات اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان در جبران و بهبود اوضاع واحد‌های صنفی طلا و جواهر استان اصفهان با توجه به شیوع ویروس کرونا ارائه تسهیلات و کمک‌های مالی بوده است.

شیشه بران افزود:مهم‌ترین ماموریت اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان در اغاز سال جدید کنترل و مدیریت نوسانات بازار ارز است که می‌توان گفت خسارات ناشی از این نوسانات به بازار طلا و جواهر از ویروس کرونا بیشتر بوده و این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است.

او در خصوص اخرین وضعیت قیمت انواع طلا در بازار‌های استان اصفهان تاکید کرد:گفتنی است نرخ طلا به صورت گرمی از ۶۰۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده و در حال حاضر یک گرم طلای ۱۸ عیار ۶ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان، یک مثقال طلای ۱۷ عیار ۲ میلیون و ۸۱۷ هزار تومان، سکه امامی ۶ میلیون ۴۸۰ هزار تومان، سکه تمام بهار ازادی ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و نیم سکه ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار طلا و جواهر استان اصفهان فروخته خواهد شد.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان در مورد اخرین وضعیت نرخ ارز در بازار استان اصفهان تاکید کرد:همچنین در خصوص اخرین وضعیت بازار ارز هم دلار امریکا ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان، پوند انگلیس ۱۸ هزارو ۸۶۳ تومان، درهم امارات ۴ هزار و ۳۹۱ تومان، لیر ترکیه ۱۹ هزارو ۴۷۹ تومان، یورو ۱۶ هزارو ۹۰۳ تومان و ریال عربستان ۴ هزارو ۲۷۱ تومان فروخته خواهد شد.

شیشه بران یادآور شد:باید اشاره کرد که هم اکنون هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱ میلیاردو ۶۱۸ میلیون و ۳۴۰ هزار دلار به فروش می‌رسد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار