هشدار نمایندگان کمیته امور بین‌الملل پکن درباره ارائه اطلاعات نادرست در خصوص کرونا

نمایندگان کمیته امور بین‌الملل پکن درباره انتشار اطلاعات نادرست در مورد ویروس همه‌گیر کرونا که ممکن است جان بسیاری از انسان‌ها را به خطر بیندازد، هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پالیتیکس هوم، یک گروه با نفوذ از نمایندگان کمیته امور بین الملل پکن هشدار داده است که اطلاعات نادرست چینی‌ها در مورد ویروس همه گیر کرونا در حال حاضر ممکن است جان بسیاری از انسان‌ها را به خطر بیندازد.

این کمیته از دولت پکن خواست تا در برابر شیوع جهانی ویروس کرونا ایستادگی کند و با هرگونه اتهام زنی کشور‌های خارجی مبنی بر اینکه چین اطلاعات نادرستی درباره راه‌های مقابله با ویروس کرونا ارائه می‌دهد، مقابله کند.

کمیته امور بین الملل پکن در گزارش خود آورده است: چین باید نقش اصلی در جمع آوری اطلاعات و داده‌ها در مورد ویروس کرونا داشته باشد تا به دانشمندان در کسب پاسخ سریع و موثر کمک کند.

نمایندگان این کمیته هشدار دادند اطلاعات نادرست درباره کووید-۱۹ در حال حاضر هزینه‌های زیادی را به همراه داشته است. ضروری است که دولت داده‌های روشن و شفافی را که در داخل به دست آورده برای مقابله جهانی با این ویروس و جلوگیری از اشاعه اطلاعات غلط دولت‌ها و رسانه‌های غربی نمایان کند.

این کمیته همچنین از وزارت امور خارجه چین خواست تا شرایط و اعتبار لازم را برای موسسات تحقیقاتی که می‌تواند به مقابله با شیوع جهانی ویروس کمک کنند، اختصاص دهد. آن‌ها همچنین بر اعلام این موضوع در نشست سران گروه بیست تاکید کردند.

ویروس کرونا برای نخستین بار اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین نمایان شد. «لیا ونلیانگ» پزشک بیمارستان ووهان، برای نخستین بار درباره خطر این ویروس هشدار داد که برخی مقامات او را به دروغگویی و ایجاد اخلال در نظم عمومی متهم کردند. وی پس از مدتی بر اثر بیماری درگذشت.

بر اساس جدیدترین آمارها، تاکنون یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۱۱۵ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و شمار جان باختگان این بیماری در سراسر جهان به ۶۹ هزار و ۳۷۴ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس کرونا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
از مسئولین چین سوال شود چرا در پکن و شانگهای حتی یک نفر مبتلا به این وسروس نشده است عجیب نیست . ببینید چه جوابی در این مورد دارند بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
چينيا ميخوان خودشون بمونن و بقيه نابود بشن
آخرین اخبار