افزایش شمار فوت شدگان بر اثر کرونا ویروس

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ و تعداد فوت شدگان در شهرهای تحت پوشش این دانشکده خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،دکتر سلمان زاده رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا ویروس  ۱۷۷ نفر رسیده است گفتک: از این تعداد آبادان ۶۱ نفر، خرمشهر ۹۱ نفر وشادگان ۲۵ نفر هستند.

او افزود:از ۱۷۷ نفر بیمار کرونایی ۱۴۳ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین شمار فوت شدگان را ۱۷ نفر برشمرد و ادامه داد: از این تعدا آبادان ۵ نفر، خرمشهر ۱۰ نفر و شادگان ۲ نفر بر اثر کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

سلمان زاده با اشاره به اینکه دیروز ۱۹ نفر بستری و ۱۶ نفر ترخیص شدند گفت:در حال حاضر ۸۵ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان بستری هستند.

او تاکید کرد: مردم در خانه بمانند و مراقب افراد پرخطر خانواده باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود:هنوز به کنترل نسبی بیماری نرسیده ایم و اگر محدودیت‌ها رفع شود ممکن است شاهد افزایش بیشتر موارد مثبت بیماران کرونایی باشیم.

سلمان زاده گفت:هشدار می‌دهم که شرکت در تجمعات و حضور در بازار افزایش آمار بیماران در روز‌های آینده را رقم می‌زند.

او در پایان افزود:سه بیمار مبتلا در خرمشهر با هم در مراسم عروسی شرکت کرده بودند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.