تندگویان خبر داد؛

لزوم اختصاص ۴۰ درصد از آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌های کشور به مهارت آموزی

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: مدارس و آموزش و پرورش باید ۴۰ درصد از آموزش خود را برای مهارت آموزی جوانان در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: ما آنچه که باید در این دو سال و نیم حضور خودمان در این معاونت انجام می‌دادیم را به طور جدی و تمام وقت در دستور کار قرار دادیم.

او با اشاره به این که در سال‌های گذشته هر کسی که در این حوزه کار کرده یا به سمت حوزه روان درمانی جوانان و یا مدل‌های فرهنگی و مذهبی رفته بود، گفت: ما تلاش کردیم در این حوزه وظیفه خود را درست انجام دهیم.

معاون امور جوانان با بیان اینکه اصل جوان گری اصلی است که باید در کل کشور اتفاق بیفتد چرا که ایران را تغییر خواهد داد، ادامه داد: نکته‌ای که در این معاونت به آن توجه کردم اصل جوان گری و استفاده از مدیران و معاونان جوان در کل کشور بود.

تندگویان ادامه داد: سن مدیران در معاونت جوانان را ۲۰ سال کاهش دادیم و در ۷ استان کشور از بانوان در مدیریت معاونت جوانان استفاده کردیم.

تندگویان با بیان اینکه امسال هم مانند سال گذشته هفته جوان را به دلیل وجود بحرانی در کشور از دست دادیم،گفت: وجود سیل در سال گذشته باعث شد جوانان ما شبکه امداد و نجات را تشکیل دهند.

او با بیان اینکه در سال ۹۸ حول شبکه امداد و نجات کلاس‌های آموزشی و دوره‌های توانمندسازی برای جوانان برگزار شد، تصریح کرد: این شبکه با هماهنگی کامل با هلال احمر و ستاد بحران کشور مشغول فعالیت است و امسال هم توانست با وجود بحران کرونا در کشور فعالیت‌های موثری انجام دهد.

تندگویان ادامه داد: تولیدات ماسک مواد ضدعفونی کننده مواد شوینده و گان توسط جوانان در این زمان در حال انجام است و در حال حاضر در کشور ۲۰ تولیدی روزانه مشغول تولید هستند، همچنین ما متعهد شدیم بخش زیادی از این تولیدات را تحویل مراکز درمانی و وزارت بهداشت دهیم و مابقی آن توسط جوانان به نیازمندان و حاشیه‌نشینان تمام استان‌ها به طور رایگان توزیع می‌شود.

تندگویان افزود: همچنین در راستای مقابله با ویروس کرونا مدل‌هایی در جهت فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ در خانه ماندن طراحی شده است.

او با بیان اینکه با توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت و ایجاد انگیزه برای در خانه ماندن مسابقاتی در تمام استان‌های کشور و برای تمام گروه سنی توسط جوانان در حال برگزاری است،گفت: همچنین جوانان تشکل‌های ما در کنار گروه‌های جهادی، بسیج، شهرداری و هلال احمر شبانه روز مشغول ضدعفونی کردن معابر و مکان‌های عمومی هستند.

تندگویان تاکید کرد: تامین و توزیع سبد‌های کالایی در شب عید و ایام نوروز و همزمان شدن با بحران کرونا در کشور توسط جوانان به نیازمندان در حال انجام است.

معاون امور جوانان با بیان اینکه اقدام دیگری که توسط تشکل‌های جوانان در زمان شیوع بیماری کرونا در کشور اتفاق افتاد، امضای بیانیه ای بود که توسط سه هزار تشکل فعال در کشور امضا و برای رفع تحریم‌ها به سازمان ملل ارسال شد.

تندگویان گفت: در حال حاضر در کشور ۴۰۰ مرکز مشاوره ازدواج جوانان در کشور فعال است که حداقل ۸۰ مرکز به صورت شبانه روز از اواسط اسفند ماه تاکنون به مردم خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ترجیح دادیم اعتبارات هفته جوان و امکانات‌مان را در جهت سلامت کشور به کار گیریم، ادامه داد: امیدوار هستیم بتوانیم هفته جوان را همزمان با هفته ازدواج در ۲ هفته یا در یک ماه کاری در آینده برگزار کنیم و ما تمام این اقدامات منوط به برطرف شدن معیشت و حفظ سلامت مردم پس از بیماری کروناست.

معاون امور جوانان درباره زمان برگزاری دوره بعدی انتخابات مجمع ملی جوانان گفت: ما تجربه برگزاری انتخابات مجامع استانی سیستان و بلوچستان را به صورت آنلاین داریم و تا زمانی که بحران کرونا را در کشور برطرف نشود نمی‌توانیم انتخابات مجمع ملی جوانان را برای دوره بعدی انجام دهیم.

تندگویان با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی در سال جدید برنامه‌ریزی‌های انجام شده است، گفت: سامانه راه‌اندازی آموزش‌های مجازی راه‌اندازی و سرفصل‌های آن انجام شده است و به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

او با بیان اینکه با ستاد کل نیرو‌های مسلح توافق خواهیم کرد موضوع سرباز مهارت را هم به صورت اینترنتی و مجازی برگزار کنیم، گفت: دستاورد سرباز مهارت در حوزه جوانان در سال ۹۸ برای ما اطاعت از امر رهبری است.

تندگویان با بیان اینکه بزرگترین مشکل جوانان امروز کشور ما نداشتن مهارت است، گفت: مدارس و دانشگاه‌ها باید در زمینه مهارت آموزی جوانان فعالیت‌های داشته باشند.

معاون امور جوانان ادامه داد: مدارس و آموزش و پرورش باید ۴۰ درصد از آموزش خود را برای مهارت آموزی هر فرد در نظر بگیرند که جوان بعد از گرفتن دیپلم مهارت‌های پایه زندگی را یاد گرفته باشند.

او با بیان اینکه علت ازدواج دیرهنگام جوانان در حال حاضر تعهد پذبری است، گفت: ما سال گذشته در ۱۶ استان کشور ۶۰۰۰ سرباز را آموزش دادیم.

تندگویان درباره‌ی امریه سربازان فعال تشکل‌های جوانان تصریح کرد: در حال حاضر طبق توافق ما با نیرو‌های مسلح مقرر شده است که هر شخصی که در سمن خود فعال باشد ۶ ماه پایانی خدمت سربازی خود را به صورت امریه البته با شرایط احراز شده در همان تشکل بگذراند.

معاون امور جوانان با بیان اینکه ستاد کل نیرو‌های مسلح هماهنگی‌های انجام شده و لینک ثبت نام سربازان نیز اعلام شده است، گفت: آخر سال گذشته الحاقی از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح برای ما ارسال شد که در آن پیشنهادی ارائه شده بود که به جای ۶ ماه پایانی خدمت سربازان فعال تشکل‌ها این میزان به دو سال برسد، اما همچنان هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.

تندگویان افزود: بودجه سال ۹۹ معاونت جوانان به استان‌ها تخصیص داده نشده است چرا که هنوز از طرف سازمان برنامه و بودجه مبلغی برای وزارت ورزش و جوانان پرداخت نشده است.

معاون امور جوانان با بیان اینکه جوانان در تشکل‌های مختلف برای خرید و توزیع اقلام بهداشتی سامانه‌ای را طراحی کردند که اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با ثبت کد ملی خود اقلام بهداشتی را تهیه کنند،گفت:با این اقدام از احتکار و توزیع ناعادلانه اقلام بهداشتی جلوگیری می شود.

تندگویان افزود: جوانان استان البرز در اقدامی تونل‌هایی را در ورودی ساختمان‌ها و مجموعه‌های بزرگ خرید قرار دادند و مردم بعد از ضدغفونی شدن می‌توانند وارد مراکز خرید شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار