ماه صورتی را از دست ندهید

اگر از علاقه‌مندان پدیده‌های نجومی هستید، سه شنبه ۲۶ فروردین را در تقویم خود علامت بزنید.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در ساعات اولیه روز چهارشنبه، ماه در نزدیکترین نقطه به زمین قرار خواهد گرفت و ۳۰ ٪ درخشان‌تر و ۱۴% نزدیکتر از دورترین نقطه آن در آسمان ظاهر می‌شود. این اولین ماه کامل بهار است که به طور سنتی ماه صورتی نامیده می‌شود و بزرگترین و درخشان‌ترین ماه سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

طبق اظهارات یکی از اخترشناسان انگلیسی در اصل رنگ اصلی ماه طلایی است نه صورتی که بسیار زیبا و جالب است. در واقع پدیده‌ای که در حال رخ دادن است فرصتی عالی برای افرادی است که در جستجوی زیبایی‌های طبیعت و فضا هستند.

ماه

زمان کامل شدن ماه به قرارگیری آن در مدار زمین بستگی دارد. به همین دلیل زمان رویت این پدیده می‌تواند در برخی مناطق در روشنایی روز باشد؛ این اتفاق هنگامی رخ می‌دهد که ماه در مقابل زمین قرار بگیرد و خورشید به طور کامل به آن بتابد و ماه بدرخشد.

به گفته ناسا برای هر ماه کامل در سال یک نام ویژه قمری وجود دارد. ماه کامل آوریل به دلیل شکوفایی گل‌های وحشی صورتی که یکی از اولین گل‌های رایج در بهار است، به عنوان "ماه کامل صورتی" شناخته می‌شود.


بیشتر بخوانید: اولین پدیده نجومی بعدی قابل رویت اول تیر سال ۱۳۹۹ رخ می‌دهد


نام‌ ماه‌های کامل مربوط به بومیان آمریکایی است؛ آن قبایل چند صد سال پیش، با ذکر نام‌های مشخص برای هر ماه کامل که در حال تکرار بود، فصول را پیگیری می‌کردند.

ماه صورتی بامداد چهارشنبه به اوج خود می‌رسد، این شب تماشایی باید از سه شنبه شب قابل مشاهده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.