ارائه برنامه‌ای از سوی دولت آلمان برای پایان دادن به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

دولت آلمان برنامه‌ای ارائه داده که بر اساس آن قصد دارد تا تقریبا دو هفته دیگر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را در این کشور پایان دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت آلمان فهرستی از اقدامات را منتشر ساخته که مقامات فکر می‌کنند با اجرایی کردن آن‌ها تا ۱۹ آوریل در این کشور طرح فاصله گذاری اجتماعی به پایان خواهد رسید و زندگی به حالت عادی برمی‌گردد.

از جمله اقدامات ارائه شده در این فهرست می‌توان به الزام زدن ماسک در محل‌های عمومی برای تمامی افراد، محدودیت تجمعات و همچنین ردیابی زنجیره‌های انتقال ویروس اشاره کرد.

بر اساس این پیشنهاد که در وزارت کشور آلمان تهیه شده، این اقدامات باید تا حدی انجام شود که حتی در حالتی که زندگی عادی به تدریج از سر گرفته می‌شود تعداد انتقال ویروس از یک فرد آلوده به دیگران کمتر از یک نفر شود. بدین منظور، مکانیسم‌هایی طراحی شده که بیش از ۸۰ درصد افرادی که یک فرد آلوده در ۲۴ ساعت ابتدایی پس از تشخیص با آن‌ها تماس داشته را ردیابی می‌کنند.

بنابر این برنامه پیشنهاد شده، مدارس به صورت منطقه‌ای بازگشایی خواهند شد و کنترل‌های مرزی سخت برداشته می‌شود.

در میان دیگر کشور‌های اروپایی، در مقابله با کرونا آلمان به تناسب موفق‌تر عمل کرده است و علی‌رغم آنکه آمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در آن بالاست میزان مرگ و میر بسیار کم است. در مجموع ۱۰۰۱۳۲ نفر تاکنون در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها تنها ۱۵۸۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار