به دلیل شیوع کرونا؛

فعالین حوزه نشر و کتاب حمایت می‌شوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: فعالان حوزه نشر و کتاب به دلیل شیوع کرونا حمایت می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی از مساعدت با ناشران و کتابفروشان در شرایط کرونا خبر داد و گفت: از سوی معاون اول رئیس جمهور دستور رسیدگی به درخواست‌ها و مساعدت مالی با صنف ناشران و کتابفروشان در شرایط بروز بحران کرونا صادر شد.

او افزود: چندی پیش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران طی نامه‌های جداگانه خطاب به مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تأمین اجتماعی، بانک مرکزی و نیز معاون اول رئیس جمهور خواستار مساعدت با صنف ناشران و کتابفروشان در شرایط خاص فعلی و بروز بحران کرونا شده بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: در همین زمینه اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران تقاضاهای خود را در قالب پیشنهاداتی مطرح و در نامه‌ای نیز خطاب به معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را مطرح ساخته بود که بر همین اساس این اتحادیه از صدور دستور معاون اول رئیس جمهور در این زمینه خبر داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس افزود: بر اساس اعلام این تشکل صنفی معاون اول رئیس جمهور «ضرورت حمایت از فعالین حوزه نشر و کتاب به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده در اثر آن» موضوع نامه‌های درخواست شده اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، دستور رسیدگی و مساعدت به دستگاه‌های ذیربط را صادر کرده است.

سهرابی در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم با یاری خداوند، همراهی مردم شریف و تلاشهای ستاد مدیریت بیماری کرونا استان فارس هر چه زودتر از این دوران سخت به سلامت عبور کنیم، گفت: متعاقبا اقدامات حمایتی را جهت پیگیری به سمع و نظر ناشران و کتابفروشان خواهیم رساند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار