رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

۴۴۰ نفر در سمنان به کرونا مبتلا شدند

نوید دانایی گفت: تاکنون ۴۴۰ نفر در حوزه علوم پزشکی سمنان به کرونا ویروس مبتلا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در نشست کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان با بیان اینکه در بدبینانه‌ترین حالت، می‌بایست بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم استان سمنان در ماه‌های گذشته به کرونا ویروس مبتلا می‌شدند، گفت:، اما بر اساس اقدام‌های انجام‌شده تاکنون ۴۴۰ نفر در حوزه علوم پزشکی سمنان به کرونا ویروس مبتلا شدند.

او بابیان اینکه کرونا ویروس، بیماری‌زایی بسیار گسترده‌ای دارد و شاید در یک دوره طولانی چندساله، ۷۰ درصد از مردم در کره زمین مبتلابه این ویروس شوند، افزود: ویروس کرونا در منطقه سمنان مدیریت و کنترل‌شده است و اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند شاید دوباره به عقب برگردیم و میزان شیوع کرونا در استان افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه زمان مشخصی برای اتمام ویروس کرونا در جهان وجود ندارد، تصریح کرد: باید بپذیریم که شاید با این ویروس حداقل به مدت یک سال زندگی کنیم.

دانایی بابیان اینکه هرچقدر مدت‌زمان شیوع کرونا ویروس در دوره چندساله افزایش یابد، شاید داروی ضد کرونا برای درمان بیماران ابتلاء به این ویروس کشف و تولید شود، ابراز کرد: هنوز درمان قطعی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس وجود ندارد و باید با پذیرفتن این ویروس در بطن جامعه، رویکرد‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره را با کرونا منطبق کنیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه سه موج‌کوتاه شیوع کرونا ویروس باتجربه‌های مختلف را در استان سمنان شاهد بودیم و در تمامی این مراحل نکات مهمی برای مقابله با شیوع کرونا حاصل شد، بیان کرد: برای مقابله با کرونا ویروس از الآن به بعد باید برنامه‌های بلندمدت باشد و این برنامه آینده‌نگرانه با محوریت احتمال فعالیت کرونا ویروس در جامعه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه رفتار ویروس کرونا به رفتار اقشار مردم بستگی دارد، بیان کرد: با رعایت نکات بهداشتی و اجرای طرح‌های بلندمدت می‌توان برای مقابله با کرونا ویروس در استان اقدام کرد.

دانایی گفت: ازنظر فرهنگ رفتاری، استان سمنان باید استانی الگو برای مقابله با کرونا ویروس در کشور باشد و با اقدام‌های مهم و کاربردی در قالب‌های بلندمدت، می‌توان برای جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس اقدام کرد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار