هشدار بهاری

بارش ۴۰ سانتی متری برف

ساکنان برخی مناطق مازندران از امشب تا چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۹ منتظر بارش ۴۰ سانتی متری برف باشند.

رضوی مدیر کل هواشناسی مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه سامانه بارشی از دوشنبه شب ۱۸ فروردین تا چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۹ در استان فعال می‌شود، گفت: با نفوذ سامانه سرد بارشی پیش بینی می‌شود بیش از ۴۰ سانتی متر برف در ارتفاعات غربی استان ببارد.

او افزود: در مناطق کوهستانی با ارتفاع ۱۰۰۰ متر و بالاتر علاوه بر بارش برف پدیده مه گرفتگی و کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما نیز در انتظار مازندرانی‌ها هست.

رضوی ادامه داد: پیش بینی می‌شود مجموع ارتفاع برف در ارتفاعات غربی استان تا ۴۰ سانتی متر در محور هراز تا ۳۰ سانتی متر، در محور سوادکوه بین ۱۰ تا ۲۵ سانتی متر و در محور کیاسر و ارتفاعات شرقی استان بین ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر برف ببارد.

مدیر کل هواشناسی مازندران اثر این سامانه بارشی در مناطق ساحلی، جلگه‌ای و دامنه‌ها را بارش باران، کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما و وزش باد بین ۳۰ تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و ادامه داد: پیش بینی می‌شود مجموع بارش در مناطق غربی استان بین ۴۰ تا ۸۰ میلیمتر و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر باشد.

او گفت: آبگرفتگی معابر بویژه در نیمه غربی استان، مواج و طوفانی شدن دریا، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و احتمال خسارت به شکوفه‌های درختان سیاه ریشه در ارتفاعات مازندران از جمله پیامد‌های فعالیت این سامانه سرد و بارشی خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی مازندران به کشاورزان توصیه کرد با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما، از برداشتن نایلون روی خزانه برنج و نشاء برنج خودداری کنند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.