استانداری خوزستان خواستار توقف مالچ پاشی نفتی شد

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: نامه‌ای برای رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور توقف مالچ پاشی نفتی در استان ارسال شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: پیرو درخواست عمومی تعدادی از شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد استان (سمن‌ها) درخصوص توقف عملیات مالچ پاشی در شن زار‌های استان، مکاتبه‌ای با کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد.

او اظهار داشت: در این نامه از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درخواست شده است یک هیات کارشناسی از تهران برای بررسی طرح مالچ پاشی نفتی در خوزستان تعیین و اعزام شود.

حسین زاده ادامه داد: توقف مالچ پاشی نفتی در خوزستان تا نتیجه‌گیری این هیات کارشناسی نیز از سازمان حفاظت محیط زیست در خواست شده است.

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: در روز‌های گذشته درخواست‌های متعددی از سوی اهالی دشت آزادگان (که طرح مالچ‌پاشی در آن در حال اجرا است) و سمن‌های محیط زیستی درباره توقف عملیات مالچ پاشی نفتی دریافت کردیم و در دیدار حضوری با تعدادی از سمن‌ها نیز این مطالبه مطرح شده است.

او افزود: باید به اعضای سمن‌ها و فعالان محیط زیست به عنوان شهروندان مسئول و دلسوز در مقابل محیط زیست احترام گذاشته و مطالبه آن‌ها نباید بدون پاسخ بماند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.