خسارت بارش‌های بهاری با بیش از یک هزار میلیارد ریال در جهرم

مدیر جهاد کشاورزی جهرم از خسارت یک هزار و ۵۲۵ میلیارد ریالی بارش های بهاری به بخش کشاورزی شهرستان جهرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی جوکار مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: فقط خسارت به بخش‌های باغی و زراعی ناشی از بارندگی دهم فرودین ماه شهرستان جهرم در بخش کشاورزی بالغ بر ۱۲۵میلیارد ریال بوده است.

او بیان کرد: خسارت در سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار بوده است که علاوه بر بخش دام و طیور و قسمت‌های باغی و زراعی به محصولات گندم و کلزا، خسارت جبران ناپذیری وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم افزود: آثار خسارت به بخش‌های باغی و زراعی این شهرستان در تولید آتی این باغ‌ها و مزارع مشهود خواهد بود.

او تصریح کرد: بخش دامپروری نیز از وقوع بارندگی سیل‌آسا و توفان مصون نمانده است به طوری که بیش از ۳۰ راس دام سبک در این رخداد تلف شدند.

جوکار بیان کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی به عنوان تنها راهکار جبران خسارت بهره‌برداران این حوزه به طور جدی و مستمر در دستور کار مدیریت است.

او توصیه کرد: بهره‌برداران کشاورزی جهرم سعی کنند با بیمه کشاورزی آشنا شوند تا بتوانند از شرایط این بیمه استفاده کنند.

جوکار درباره پایش آفت ملخ در این شهرستان نیز گفت: با پایش روزانه کارشناسان جهاد کشاورزی جهرم، هنوز کلونی ملخ صحرایی درشهرستان جهرم دیده نشده است و نیازی به سم‌پاشی نیست.

او ادامه داد: با توجه به هجوم ملخ صحرایی در شهرستان‌های همجوار مثل لارستان، مهر، لامرد و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پایش ملخ در سطح شهرستان جهرم شامل بخش‌های مرکزی، سیمکان، کردیان و شهرستان خفر روزانه در حال بررسی است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار