رژیم صهیونیستی و هزار بحرانی پیش رو دارد

اگرچه به لطف بیماری کرونا و شرایط اضطراری ناشی از آن بن‌بست سیاسی در حوزه انتخابات رژیم صهیونیستی حداقل به صورت موقت رو به پایان است، اما بحران کرونا می‌تواند چالش‌های رژیم صهیونیستی را در محیط راهبردی آن تشدید کند و تاثیراتی منفی برای این رژیم داشته باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اردن، تشکیلات خودگردان و حتی مصر ممکن است در مهار بحران کرونا با مشکل روبه رو شوند و این موضوع ممکن است به اعتراضات مردم، هرج و مرج و فروپاشی نظام‌های سیاسی آن‌ها منجر شود. فروپاشی این نظام‌های سیاسی که دارای همکاری نزدیک با رژیم صهیونیستی هستند ممکن است قلمرو آن‌ها را به تهدیدی علیه این رژیم بدل سازد. وضعیت وخیم اقتصادی و بهداشتی در غزه و تداوم محاصره اقتصادی حین بحران کرونا و ایجاد مانع از سوی رژیم صهیونیستی در برابر ورود تجهیزات بهداشتی و درمانی به غزه، می‌تواند تنش امنیتی رژیم صهیونیستی با نوار غزه را تشدید کند. تاثیر منفی کرونا بر وضعیت معیشتی و بهداشتی فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری نیز همزمان با کاهش خطرات امنیتی انجام عملیات‌های مقاومتی به دلیل درگیر شدن نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در برنامه مهار کرونا، می‌تواند موج جدیدی از این نوع عملیات را در کرانه باختری ایجاد کند و تعداد آن‌ها را افزایش دهد.

در صورت گسترش کرونا در دو کشور عراق و سوریه یا حتی کاهش محبوبیت ترامپ به دلیل نحوه مدیریت این بیماری در آمریکا، احتمال خروج زودهنگام آمریکا از این دو کشور هم وجود خواهد داشت؛ چون ترامپ دنبال فرایند‌هایی خواهد بود که شانس انتخاب مجدد خود را افزایش دهد. خروج آمریکا از این دو کشور به معنای افزایش قدرت گروه‌های مقاومت و در نتیجه تهدیدی مهم برای رژیم صهیونیستی خواهد بود. کاهش درآمد‌های نفتی و شیوع کرونا می‌تواند قدرت مالی رژیم‌های حاشیه خلیج فارس را بیشتر تضعیف کند و ثبات داخلی آن‌ها را به خطر اندازد.

چنین امری می‌تواند روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و همکاری آن‌ها علیه ایران را تضعیف کند. اکنون نوبت به یک ویروس رسیده است تا ادعا‌های سرزمین رویایی موعود را در هم شکند. حتی کار به‌جایی رسیده است که برخی فلسطینی‌های ساکن مناطق ۱۹۴۸ (مناطقی که اسرائیل در سال ۱۹۴۸ اشغال کرد) امروز به جای پزشکان اسرائیلی در خط مقابله با ویروس کرونا قرار می‌گیرند و به عبارتی قرار است آن‌ها به جای اسرائیلی‌ها به این ویروس مبتلا شوند. اسرائیلی‌ها به شدت ترسیده‌اند. شکست‌های محیط پیرامونی اسرائیل در کنار بی ثباتی سیاسی داخل و نبود دولت و اختلاف جریان‌های سیاسی و نژادپرستی درباره طبقات مختلف جامعه مهاجر صهیونیست کم نبود که اکنون یک ویروس هم به آن افزوده شده است!

منبع: خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.