اجرای مدیریت چرا و کنترل دام در مراتع سرخه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: پروژه مدیریت چراوکنترل دام درسطح ۲۴۴۸۷ هکتار از مراتع بهاره شهرستان سرخه به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد راستین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: همزمان با آغازفصل چرای بهاره و کوچ عشایر، پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در سطح ۲۴۴۸۷هکتار از مراتع میانبند شهرستان سرخه به مرحله اجرا در آمده است.

او با اشاره به اینکه این پروژه از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی به شمار می‌آید افزود: این پروژه با هدف حفظ، احیاء و توسعه پوشش گیاهی وجلوگیری از نابودی ذخایر ژنتیکی در عرصه‌های طبیعی وسطح مراتع اجرایی شده است.

محمد راستین اظهارداشت: در مدیریت چرا اکیپ‌های کنترل دام متشکل از نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در مبادی ورودی این مراتع مستقر شده و علاوه برکنترل پروانه چرای بهره برداران، از ورود زود هنگام دام به این مراتع جلوگیری به عمل می‌آورند.
راستین خاطر نشان کرد: مراتع میانبند سرخه هر ساله میزبان حدود ۹۳۵۰ واحد دامی می‌باشد.

این مقام مسئول در ادامه از آماده باش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی جهت پیشگیری و مقابله با هرگونه سوء استفاده‌های احتمالی از عرصه‌های ملی خبر داد و تاکید کرد: اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به طور مستمر اراضی ملی را مورد نظارت قرار داده و با متخلفان به این اراضی برخورد قانونی خواهند کرد.

او یادآور شد: شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره هرگونه تخلف و تصرف درعرصه‌های منابع طبیعی می‌باشد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار