دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت مطرح کرد؛

تکمیل زنجیره ارزش راهبردی برای تحقق جهش تولید

اسلامی گفت: جهش تولید در صنعت پتروشیمی با تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع تکمیلی محقق خواهد شد.

تکمیل زنجیره ارزش راهبردی مهم برای تحقق جهش تولید در صنعت پتروشیمیبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی اسلامی دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به مزین شدن سال ۹۹ با شعار جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: یکی از اقدام‌های ضروری برای تحقق جهش تولید در صنعت پتروشیمی، تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر است.

او افزود: هم‌اکنون بخش بالادستی صنعت پتروشیمی اشتغال‌زایی مطلوبی ایجاد کرده است. این در حالی است که بنگاه‌های زیادی در بخش پایین‌دست پتروشیمی در کشور فعال‌اند. این مجموعه بنگاه‌ها چند میلیون تن در سال خوراک از پتروشیمی‌ها دریافت می‌کنند که این مقدار خوراک به اشتغال هزاران نفر منجر شده است.


بیشتر بخوانید: ظرفیت برداشت روزانه گاز پارس جنوبی فراتر از ۷۰۰ میلیون مترمکعب


دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه در مناطقی از کشور امکان ایجاد خوشه‌های صنعتی مبتنی بر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی وجود دارد که این واحد‌ها عموماً سرمایه‌گذاری اندکی نیاز دارند، ادامه داد: اگر این واحد‌ها به‌خوبی طراحی شوند می‌توانند صادرات‌محور هم باشند. با مهیا شدن زیرساخت‌ها بخش خصوصی تمایل وافری به سرمایه‌گذاری در واحد‌های پایین‌دستی پتروشیمی دارد.

اسلامی با تأکید بر اینکه سازندگان ایرانی آماده هرگونه همکاری با خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی ایران هستند، گفت: اکنون ۸۵ درصد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را می‌توانیم در داخل با قدرت بسازیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار