استقبال ۳۷ هزار نفر از برنامه‌های فرهنگی هنری رودسر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر گفت: پارسال بیش از ۳۷ هزار نفر از برنامه‌های اجرا شده فرهنگی، هنری و قرآنی استقبال کردند.

استقبال ۳۷ هزار نفری از برنامه‌های فرهنگی هنری رودسربه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، کمال عباس نژاد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسرگفت: پارسال بیش از ۳۷ هزار نفر از ۱۱۲ برنامه اجرا شده فرهنگی، هنری و قرآنی این شهرستان بازدید کردند.

او افزود: در ۱۴ اجرای جنگ شادی بمناسبت دهه کرامت، دهه فجر، اعیاد شعبانیه و دهه ولایت، بیش از ۴۰۰۰ نفر از برنامه‌های متنوع این جنگ‌ها استقبال کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسرگفت: پارسال ۳۳۰۰ نفر از اجرای ۹ کنسرت موسیقی سنتی، محلی و هنرجویی استقبال کردند.

کمال عباس نژاد عباس نژاد افزود: با برپایی ۴ نمایشگاه تجسمی و ۹ نمایشگاه عکس از سوی هنرمندان در نگارخانه این اداره و مکان‌های فرهنگی، بیش از ۲۰۰۰ نفر از علاقمندان به هنر خطاطی، خوشنویسی، نقاشی و تجسمی از نمایشگاه‌های برپاشده دیدن کردند.

او گفت: در ۱۵ اجرای نمایش و تئاتراز سوی گروه‌های هنری و نمایشی در سال ۹۸، بیش از ۵۰۰۰ نفر از علاقمندان به هنر ششم، نظاره گر هنرنمایی بازیگران نمایشی بودند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسرافزود: در راستای فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری و با نامگذاری سال ۹۸ به نام سال رونق تولید ۳ جشنواره فرهنگی و هنری با عنوان تشویق و ترغیب جوانان برای رونق تولید منطقه و رشد شکوفایی کشاورزی و درآمد داخلی در رحیم آباد و مناطق مختلف شهرستان رودسر برگزار که بیش از ۲۰۰۰ نفر از برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری ازجمله غرفه‌های صنایع دستی استقبال کردند.

کمال عباس نژاد با اشاره به اکران ۱۸ فیلم سینمایی در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر، گفت: اکران فیلم‌های سینمایی در این مجتمع با استقبال ۴۵۰۰ نفری همراه بود.

او با اشاره به اجرای ۸ ویژه برنامه قرآنی در سال ۹۸، افزود: ویژه برنامه‌های قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در مساجد شهرستان برگزار که ۵۰۰ نفر از محافل قرآنی استفاده کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر با اشاره به برپایی ۶ نمایشگاه کتاب، افزود:۳۶۰۰ نفر از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی از نمایشگاه‌های برپاشده دیدن کردند.

کمال عباس نژاد با بیان اینکه، برگزاری محافل شعر و ادب و شاهنامه خوانی و کتابخوانی و رونمایی از کتاب، از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سال ۹۸ بود، گفت: بیش از ۲۱۰۰ نفر از علاقمندان به شعر و ادب فارسی از ۱۸ برنامه اجرا شده، بهره‌مند شدند.

او افزود: ۸ ویژه برنامه فرهنگی هنری با محوریت جذب گردشگران تابستانی و اقتصادی در ساحل رودسر برگزار و ضمن استقبال ۶۰۰۰ نفری از این برنامه‌ها، هنرمندان رودسری با احداث غرفه‌های مختلف فرهنگی هنری، به اجرای برنامه‌های شاد متنوع پرداختند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر در پایان تصریح کرد: در ایام تعطیلات تابستان، آموزشگاه‌های آزاد هنری و مراکز تحت پوشش این اداره با ۱۶۰۰ هنرجو و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان رودسر با برپایی کلاس‌های فرهنگی هنری و قرآنی، ۲۴۰۰ نفر را جذب کلاس‌های خود کردند.

 

انتهای پیام / ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.