رئیس سازمان بسیج هنرمندان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هنرمند بسیجی باید جهادگر باشد

امیر نصیربیگی گفت: هنرمند در وهله اول باید نگاه انقلابی داشته و جهادگر باشد تا همه چیز را براساس آن بسنجد.

امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان، درباره برنامه‌های این مجموعه به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برنامه‌های مختلفی را برای روز بسیج هنرمندان و هفته هنر انقلاب تدارک دیده بودیم. رونمایی از تولیدات صوتی و تصویری و همچنین تقدیر از هنرمندان بسیجی و شاخص استان‌ها از جمله این برنامه‌ها بود که بخشی از آنان به دلیل شیوع ویروس کرونا حذف شد و بخشی هم به صورت مجازی انجام می‌شود.

وی افزود: ما در سال جدید جشنواره‌های فرهنگی هنری را همچون سال‌های گذشته برگزار خواهیم کرد. همچنین تشکیل و راه اندازی هسته‌های هنری مساجد و برگزاری مجدد انجمن‌های هنری و ادبی از دیگر چشم انداز‌های سازمان بسیج هنرمندان در سال جاری است.

نصیربیگی با اشاره به شعار سازمان بسیج هنرمندان در هفته هنر انقلاب اظهار کرد: ما برای معرفی چهره‌های برتر هر استان شاخصه‌های هنرمند بسیجی، نگاه انقلابی و جهاد هنری را در نظر گرفتیم. یعنی هنرمند در وهله اول باید نگاه انقلابی داشته باشد تا همه چیز را براساس آن بسنجد. دوم اینکه در عرصه هنر جهادی عمل کند؛ زیرا اگر جهادگر هنر نباشد قالب‌های هنری تهی، غربی و غیر منطبق با فرهنگ بومی و هویت ملی در جامعه حاکم می شود.

وی ادامه داد: هنرمند بسیجی محرومیت فرهنگی را از بین می برد؛ یعنی به جای تمرکز امکانات در مراکز و شهرستان ها، در هر نقطه‌ای از کشور که لازم باشد حضور یافته و کار فرهنگی هنری انجام می دهد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان در پاسخ به اینکه در حال حاضر آمار این دسته از هنرمندان در کشور چقدر است، گفت: قطعاً نمی‌شود درباره تعداد و کمیت صحبت کرد؛ زیرا هنرمندانی وجود دارند که قبل از اینکه ما فراخوان دهیم و تعیین جایزه کنیم، سالهاست با این دیدگاه فعالیت می‌کنند. اما برای آنکه تعداد آن‌ها افزایش یابد لازم است که خودشان برای مدتی در مسند‌های راهبری و هدایت قرار بگیرند. با این اقدام می‌توان هنرمندان جوان و انقلابی و جهادگر بیشتری را تربیت کرد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار