رونق کاشت و برداشت محصولات کشاورزی در اصفهان

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: از نظر سطح سبز و اراضی زیر کشت در وضعیت خوبی قرار داریم و امیدواریم با تداوم بارش‌ها تا آخر فروردین شاهد بیشتر شدن محصولات در مقایسه با سال قبل باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان مهرداد مرادمند رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه کشت پاییزه منطقه اصفهان در زمان مناسب خود آغاز شد، افزود: سطح سبز و اراضی زیر کشت در وضعیت خوبی قرار دارد و امیدواریم با تداوم بارش‌ها تا آخر فروردین شاهد بیشتر شدن محصولات در مقایسه با سال قبل باشیم.

او اضافه کرد: هم‌اکنون مبارزه با علف هرز و آفت سن گندم در مزارع در حال انجام است و کمبودی از لحاظ سم و دیگر موارد مورد نیاز وجود ندارد.افزایش برداشت گندم در اصفهان مستلزم ادامه بارندگی‌ها و توزیع مطلوب آب است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان به فعالیت گشت‌های مراقبتی در سطح زمین‌های زیر کشت اشاره کرد و گفت: این امر به افزایش تولید و کیفیت گندم، جو و گلرنگ تولیدی در این خطه کمک می‌کند.

مرادمند با تاکید بر توجه بیشتر به دیگر محصولات در استان تصریح کرد: کشت گلخانه‌ای و گیاهان دارویی در این خطه بهتر از قبل می‌تواند رونق یابد و در این ارتباط برنامه‌هایی برای سال ۹۹ خواهیم داشت.

او ادامه داد: خروجی آب از سد زاینده‌رود به منظور تکمیل دوره آبیاری کشت پاییزه کشاورزان از بامداد پانزدهم فروردین امسال افزایش یافت و تا نیمه اول خرداد ادامه خواهد داشت.میزان بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری (مهر۹۸) تاکنون در مقایسه با سال قبل کمتر و حدود یک هزار میلی‌متر بوده است.

 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار