طبق اعلام سازمان اداری و استخدامی:

شیوه نهایی حضور کارکنان در ادارات مشخص شد

دو سوم کارکنان باید در محل کار حضور داشته و مابقی می‌توانند از آمدن به محل کار معاف و به صورت دورکار یا مرخصی باشند.

شیوه نهایی حضور کارکنان در ادارات مشخص شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، دستور رسمی شرایط حضور کارکنان در محل کار اعلام شد که بر این اساس باید به صورت دو سوم حضور داشته و مابقی می‌توانند از آمدن به محل کار معاف و به صورت دورکار یا مرخصی باشند.

در روزهای اخیر بود که با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت حضور کارکنان در سازمان‌ها و اداره‌ها برای هفته آینده مشخص و اعلام شد که از ۲۳ فروردین باید به صورت دو سوم در محل کار خود حضور داشته و یک سوم دیگر دورکار باشند یا بتوانند از مرخصی استفاده کنند که البته مرخصی آنها جزو استحقاقی سالانه محسوب نمی‌شود. 

به دنبال این تصمیم اخیرا سازمان اداری و استخدامی طی بخشنامه‌ای شرایط جدید را مطابق با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعریف و برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ کرده است. 

بر این اساس کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن رعایت پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص کارکنان، محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات اداری، کلیه خدمات عمومی و ضروری دستگاه را از ۲۳ فروردین با حضور دو سوم کارکنان ارائه و تا یک سوم از طریق دورکاری یا اعطای مرخصی به صورت نوبت بندی از حضور در کار معاف شوند. 


 بیشتر بخوانید: جزئیات پرداخت وام به یارانه بگیران /افزایش ۳۰.۵ درصدی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری


اما در تعیین کارکنان برای دورکاری یا روزهای کاهش حضور در ادارات بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که گروه‌های آسیب‌پذیر هستند در اولویت قرار خواهند داشت.

ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی نیز که با تصمیم ستاد ملی کرونا به هفت تا ۱۴ تغییر کرده بود نیز در بخشنامه سازمان اداری و استخدامی به دستگاه‌ها ابلاغ شده است. 

این در حالی است که تغییر ساعت و حضور کارکنان در محل کار خود از اسفند ماه و با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا با تصمیم ستاد مقابله با کرونا در دستور کار قرار گرفت؛ به گونه ای که در ابتدا ساعت  حضور کارکنان کاهش یافته و به هشتم تا ۱۳ رسید.

اما در ایام نوروز و با افزایش محدودیت‌های که ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا برای رفت و آمدها و حضور مردم در نظر گرفت در مورد فعالیت کارکنان سازمان‌ها نیز محدودیت‌های اعمال شد که در مرحله اول قرار شد تا کارکنان به صورت شیفتی و یک سوم در محل کار حاضر باشند و دو سوم دیگر به صورت دور کار بوده یا از مرخصی استفاده کنند که مرخصی آنها جزو استحقاقی‌های سالانه محسوب نمی‌شود.

هفته گذشته بود که با پایان نوروز مجدد تصمیم گیری بر تمدید وضعیت موجود شد و بار دیگر سازمان اداری و استخدامی بخش‌نامه خود را تا ۲۰ فروردین تمدید کرد و در حال حاضر همچنان کارکنان به صورت یک سوم حاضر می‌شوند و مابقی دور کار بوده یا از مرخصی استفاده می‌کنند.

اما از هفته آینده روال حضور برعکس شده و بجای یک سوم، دو سوم در محل کار حاضر خواهند بود. 

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار