بی توجهی ترامپ به هشدار مشاورش و احتمال مرگ بیش از ۵۰۰ هزار آمریکایی بر اثر کرونا

پیتر ناوارو، مشاور رئیس جمهور آمریکا پیش از این درباره ابتلای میلیون‌ها آمریکایی به کرونا و جان باختن بیش از نیم میلیون نفر در این کشور هشدار داده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، پیتر ناوارو، مشاور رئیس جمهور آمریکا در ماه ژانویه گزارشی مبنی بر احتمال جان باختن حدود نیم میلیون آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا داده بود که این گزارش به تازگی توسط روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز منتشر شده است.

طبق این گزارش، ناوارو در ماه ژانویه در خصوص پیامد‌های احتمالی همه گیر شدن ویروس کرونا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هشدار داده بود.

شایان ذکر است که رئیس جمهور آمریکا اقدامات خود را برای مقابله با این ویروس با تاخیر و چند هفته بعد آغاز کرد. اظهارات او در خصوص شباهت کرونا به آنفلوآنزا نیز ثابت کرد او توجه چندانی به عمق بحران ندارد.

ناوارو در گزارش خود در خصوص خسارات هزاران میلیارد دلاری این ویروس به آمریکا هشدار داده بود. همانطور که هم اینک میلیون‌ها آمریکایی در معرض خطر ابتلا به این ویروس بوده و به دلیل نبود واکسنی برای این ویروس، خطر مرگ جان بسیاری از آن‌ها را تهدید می‌کند.

مشاور کاخ سفید در این گزارش به منفی‌ترین چشم انداز شیوع ویروس کرونا پرداخته است. به عقیده او، اقدامات دیرهنگام آمریکا برای مقابله با این ویروس همه گیر می‌تواند منجر به جان باختن نیم میلیون آمریکایی شود.

او در ۲۳ فوریه نیز در گزارشی ضمن هشدار درباره پیامد‌های این ویروس از احتمال ابتلای ۱۰۰ میلیون آمریکایی به ویروس کرونا و مرگ یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سخن گفته بود. دونالد ترامپ نیز در اول آوریل اذعان کرد در ابتدا خطر این ویروس همه گیر را نادیده گرفته و پنهان کرده است.

او در توجیه این اشتباهش گفته بود «به نظرم امید دادن به مردم مهم است».

اظهارات ترامپ و الگوی رفتاری اشتباه او موجب شد بسیاری از کارشناسان بخش بهداشت و درمان آمریکا ضمن انتقاد از او اعلام کنند با اشتباه ترامپ این کشور زمانی را که می‌توانست به صرف آموزش‌های لازم برای مقابله با کرونا اختصاص دهد، از دست داده است.

در حال حاضر، آمریکا با بیش از ۳۶۷ هزار نفر از نظر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در رده اول جهان قرار دارد و شمار جان باختگان این ویروس در آمریکا به ۱۱ هزار نفر نزدیک می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار