تعیین کارگروه ویژه بازرسی و نظارت بر اصناف صدرا

فرماندار شیراز از تعیین کارگروه ویژه بازرسی و نظارت بر اصناف صدرا خبر داد و گفت: از این پس مسائل صدرا به طور خاص، با قوت بیشتر و برخورد‌های قاطع‌تر پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلسه مشترک مدیریت و پیشگیری ویروس کرونا ظهر امروز با حضور فرماندار شیراز و هیات همراه و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهر صدرا به میزبانی شرکت عمران شهر جدید صدرا برگزار شد.

فرماندار شیراز گزارشی از اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از ۲۰ اسفندماه ارایه کرد و از مردم فهیم شیراز و استان فارس به دلیل همراهی و همکاری مناسبی که در این مدت داشته اند تقدیر کرد.

محمدرضا امیری افزود: هماهنگی‌هایی که از طرف اصناف، صنعت و معدن، شهرداری شیراز و صدرا و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت به شکلی بود که از اول فروردین شیراز در سطح کشور در بحث اعمال قرنطینه و رعایت نکات بهداشتی و مدیریت بحران الگو شده بود، همچنین در شهر صدرا نیز از سوی مسئولین، تردد‌ها و فعالیت‌ها به حداقل ممکن رسید.

او بیان کرد: در کشور علی رغم همه تبلیغات منفی که از سوی دشمنان و معاندین و بعضا افراد نا آگاه صورت گرفت و علی رغم شدیدترین تحریم‌هایی که کشور علی الخصوص در زمینه دارو با آن مواجه بوده، بحث ویروس کرونا به نحو مطلوبی تا کنون مدیریت شده است.

فرماندار شیراز گفت: هدف امروز ما از حضور در شهر صدرا نظارت بر فعالیت اصناف و واحد‌های مختلف، بررسی وضعیت رسیدگی و اقداماتی که در حوزه کنترل شیوع و پیشگیری بیماری کرونا صورت گرفته و همچنین بررسی پروژه‌های عمرانی شهر بود.

امیری ضمن ابراز خرسندی از عملکرد مثبت شرکت عمران در این شهر جدید، اضافه کرد: مسئولان صدرا و شرکت عمران در باب اقدامات و پروژه‌های روبنایی و زیربنایی به عملکرد مثبت و مطلوبی در سال گذشته دست یافتند و پروژه‌هایی که وعده افتتاح و بهره برداری تا پایان سال داده بودند را به موقع آماده کردند که مقرر بود با حضورمسئولین کشوری افتتاح شود که با عادی شدن شرایط این مهم هم تحقق یابد.

او از تعیین کارگروه ویژه بازرسی و نظارت بر اصناف صدرا خبر داد و گفت: از این پس مسائل صدرا به طور خاص، با قوت بیشتر و برخورد‌های قاطع‌تر پیگیری می‌شود و هماهنگی‌های بین بخشی صدرا انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا هم ضمن تقدیر از مردم و مسئولین شهر صدرا بخاطر رعایت نکات بهداشتی و ایمنی گفت: امیدواریم هرچه سریعتر از این شرایط خوف و خطر عبور کنیم و بتوانیم برنامه‌های معمول توسعه‌ای خود را دنبال کنیم.

خلیل حاجی پور افزود: صدرا به دلیل شرایط خاصی که دارد و بحث مهاجر پذیری، تنوع قومیتی و جابجایی‌های زیاد جمعیتی که اجتناب ناپذیر است بطور کامل امکان قرنطینه وجود ندارد، اما با هماهنگی‌ها و تعاملی که با مجموعه شورای شهر و شهرداری و نیرو‌های بسیج و سپاه و دیگر دستگاه‌ها داشته ایم شرایط به خوبی کنترل شده و بسیار مثمرثمر بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با اشاره به اولویت بندی مسائل بهداشتی شهر، گفت: در شهر صدرا اولویت اول ما در اختیار گذاشتن پک‌های بهشتی، ماسک، ژل‌های ضدعفونی کننده بحث ضدعفونی کردن معابر علی الخصوص با اولویت در پروژه‌های مسکن مهر بوده است.

حاجی پور همچنین ضمن اشاره به دغدغه شهروندان در ارتباط با کنترل قیمت‌ها و بازار و نظارت بر اصناف، گفت: ضمن تشکر از نظارت‌ها و پیگیری‌های فرماندار شیراز در شهر صدرا خواستار تشکیل تیم نظارتی ویژه و هماهنگی بیشتر در کنترل اوضاع و ارائه مکانیزم‌های اجرایی موثرتر شدند.

او همچنین از راه اندازی خودجوش کارگاه‌های تولید ماسک در شهر صدرا خبر داد و گفت: ۳ کارگاه تولید ماسک با کیفیت بالا با تاییدیه سازمان علوم پزشکی به همت شرکت عمران، شهرداری و شورای شهر صدرا و نیرو‌های جهادی و مردمی در شهر صدرا افتتاح شد.

حاجی پور با اشاره به پروژه‌های عمرانی سال گذشته، گفت: خوشبختانه سال گذشته برای شرکت عمران سال درخشانی بود تقریبا همه آن پروژه‌ها و برنامه‌هایی که قول داده بودیم به سرانجام رسید. وی افزود: بازگشایی بزرگراه سردار سلیمانی به دلیل شرایط خاص درحال حاضر به تعویق انداختیم که در اولین فرصت با عادی شدن شرایط پروژه‌های مذکور به بهره برداری رسمی خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا بیان کرد: برای سال ۹۹ بسته متنوعی از پروژه‌های روبنایی و زیربنایی برنامه ریزی شده که در آینده نزدیک از جزییات و نحوه برنامه زمان بندی اجرا و بهره برداری آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

شهردار صدرا نیز در این جلسه به اقدامات انجام شده در این شهر در خصوص مدیریت بحران کرونا اشاره کرد و افزود: در ۴ مرحله خیابان‌های پرتردد و شلوغ و در ۳ مرحله اماکن مسکونی پر تجمع با حدود ۱۵۰ واحد مسکونی ضد عفونی شد.

او ادامه داد: همچنین ۹۰ دستگاه لباس مخصوص و ماسک فیلتر دار با عینک مخصوص، ۴ دستگاه خودروی آتشنشانی جهت سم پاشی و ضد عفونی معابر عمومی، پارک‌ها و مجتمع‌های مسکونی، ۶۰ عدد سم پاش کوله ای، ۳۰۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده، ۶۰ لیتر الکل، ۱۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده دست و... در اختیار گروه‌های جهادی قرار گرفت که این اقدامات به همت شرکت عمران، شهرداری و شورای شهر محقق شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار