از آثار شاخص استان زنجان برنامه تلویزیونی تهیه می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: آثار شاخص استان زنجان در ۵ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تهیه واجرا خواهد شد.

از آثار شاخص استان زنجان برنامه تلویزیونی تهیه می شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان،گفت: در برنامه تلویزیونی «میخوای چیکاره بشی»، به معرفی آثاری از قبیل گنبد سلطانیه، بازار سنتی زنجان، غار کتله خور، مسجد جامع و حسینیه اعظم، رختشویخانه موزه مردان نمکی و معدن نمک چهره آباد، معبد داش کسن، آرامگاه چلبی اوغلو، چمن سلطانیه، پل­ ها، آرامگاه قیدار نبی و سه امامزاده مهم، روستا‌های هدف گردشگری دربند قاطرچی، شکورچی، دره سجین، شیلاندر، خوئین و معرفی چندین مشاهیر پرداخته خواهد شد. 

او اظهار کرد: امروزه رسانه ­ها به جزئی جدایی ناپذیر از ارکان اجتماعی زندگی بدل شده و باید به برنامه سازی‌هایی در خصوص معرفی آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی همت گمارد. فیلمبرداری از این آثار شاخص پس از اتمام بیماری کرونا توسط بخش خصوصی آغاز خواهد شد که قطعا بر گردشگری داخلی و خارجی تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

این مقام مسئول افزود: برای شناساندن ظرفیت‌های توریسم در زنجان این برنامه اقدام به تولید برنامه‌ای با مضمون معرفی آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی زنجان به صورت تخصصی و کارشناسی شده کمک می ­کند که اماکن و مقاصد جدید را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کند. طیف گسترده‌ای از مخاطبان مانند تورگردانان، آژانس‌ها و تور‌های ورودی و مردم ایران از این برنامه بیشتر می ­توانند بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان تصریح کرد: هدف از معرفی آثار تاریخی زنجان در این برنامه تلویزیونی از این جهت است که تلویزیون، مخاطبان عام‌تر و فراگیرتری دارد و می‌تواند در راستای تبلیغات و بازاریابی گردشگری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

او اشاره کرد: زیرنویس انگلیسی بر روی این آثار در این برنامه به مخاطبانی که در خارج از مرز‌های ایران هم جزو مخاطبان هستند، کمک می‌کند تا از این برنامه بهره ببرند.

برنامه سازی گردشگری در ایران همچنان راهی طولانی را در پیش دارد و می ­تواند به یکی از مهمترین ارکان‌های مهم بازاریابی نگاه شود.
 
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.