برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپلذهاب

رییس جهاد کشاورزی سرپل ذهاب از آغاز برداشت گوجه سبز نوبرانه در شهرستان سرپلذهاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سلیمانی رییس جهاد کشاورزی سرپل ذهاب از آغاز برداشت گوجه سبز نوبرانه در شهرستان سرپلذهاب خبر داد و گفت: سطح زیر کشت گوجه سبز باغات شهرستان ۲۵۰ هکتار و میانگین برداشت گوجه سبز در باغات شهرستان میانگین ۶ تن در هکتار می باشد.

سلیمانی اظهار کرد: با توجه به اینکه برداشت گوجه سبز بصورت نوبرانه است ، گوجه سبز برداشت شده شهرستان به استانهای مجاور و حتی خارج از کشور صادر می گردد.

 

 

برای اولین بار در کرمانشاه طرح پرورش بوقلمون ۲۰۰ قطعه ای اجرا می شود



حاتمی رییس جهاد کشاورزی  استان کرمانشاه گفت: یکی از برنامه های محوری معاونت تولیدات دامی سازمان طی برنامه ۳ ساله توسعه کشاورزی کرمانشاه، معرفی فعالیت های اشتغالزا و با درآمد مناسب به جامعه تولید کنندگان استان می باشد.

او گفت: برای اولین بار در کرمانشاه طرح پرورش بوقلمون ۲۰۰ قطعه ای در مناطق روستایی به صورت پایلوت در کشور اجرایی خواهد شد.

به گفته حاتمی در این راستا زنجیره ارزش بوقلمون تهیه شده است و پیش بینی می شود هزار تن بوقلمون با اشتغال ۵۰۰ نفر در این طرح عملیاتی گردد.

او افزود: در این طرح متقاضیان با همکاری سازمان های حمایتی بهزیستی ،کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت ،بانک های عامل و راهبری بخش خصوصی شناسایی خواهند شد.

رییس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد:اجرای این طرح نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و هماهنگی های لازم با نهادهای حمایتی و بنیاد برکت است.

انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار