لغو کلیه برنامه ها و مراسمات تجمعی نیمه شعبان

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان از لغو کلیه تجمعات جشن نیمه شعبان خبر داد.

حجت الاسلام محمد مهدی نبی زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره ای آن و طرح فاصله گیری اجتماعی هیچ گونه جشنی با حضور هیئات و تجمعات برگزار نخواهد شد.

او با اشاره به احیای خانگی نیمه شعبان افزود: با توجه به قرنطینه خانگی و حضور مردم در خانه، پویشی برای قرائت ادعیه ای که در نیمه شعبان توصیه شده مانند دعای کمیل، زیارت آل یاسین و دعای فرج راه اندازی شد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ادعیه مهدوی از صدا و سیمای استان خوزستان پخش می شوند.

حجت الاسلام نبی زاده بیان کرد: حسینیه های مجازی با همکاری هیئات مذهبی که توانایی پخش برنامه های خود را بصورت مجازی دارند و در فضای وب، به شکل لایو اینستاگرام و پخش در کانال های هیئت ها قرار دهند راه اندازی شده که تنها با حضور یک سخنران و مداح و بدون حضور مخاطب فعالیت خود را انجام خواهند داد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص نذورات جمع آوری شده برای نیمه شعبان و راه اندازی پویش «نذر مهربانی» اظهار داشت: همه مبالغ جمع آوری شده و نذورات برای حمایت از کادر سلامت و درمان و برای مقابله با ویروس کرونا صرف خواهد شد که از جمله آنها می توان به خرید انواع لوازم بهداشتی نظیر ماسک، ژل، دستکش و ضدعفونی معابر، شهرها و تهیه آبمیوه برای پرسنل بیمارستان در نیمه شعبان اشاره کرد.

او برگزاری جشن های سیار و مولودی خوانی در برخی مناطق و محلات استان بدون تجمع و پخش شیرینی درب منازل مردم را از دیگر برنامه های نیمه شعبان برشمرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورت موافقت شورای مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مساجد، برای غبار روبی مساجد در ماه رمضان برنامه های ویژه ای خواهیم داشت.

حجت الاسلام محمد مهدی نبی زاده در پایان گفت: بعضی از نیروهای جهادی ضمن انجام نذورات فرهنگی، مشغول خدمت رسانی به کادر درمانی و بیماران در بیمارستان ها هستند و به امید خدا تا شکست کرونا کنار هم می مانیم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.