۱۵ مرکز اقامتی معتادین بهزیستی به صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند

مدیر کل بهزیستی زنجان گفت: تمامی مراکز اقامتی و مرکز کاهش آسیب (شلتر و dic) توسط پرسنل مراکزمذکور به صورت روزانه ضدعفونی و گند زدایی می‌شوند.

۱۵ مرکز اقامتی معتادین بهزیستی به صورت روزانه ضدعفونی می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمد محمدی مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه تا کنون ۵۷ میلیون ریال در وجه کلیه مراکز اقامتی و مرکز کاهش آسیب جهت تهیه وسایل و مواد ضدعفونی جهت مقابله با ویروس کرونا واریز شده است، افزود: ۲۵۰ بسته معیشتی و بهداشتی به افراد نیازمند و بهبودیافته مراکز تحت پوشش اعتیاد تهیه و توزیع گردیده است.

او با اشاره به میانگین ۷۰ الی ۸۰ نفری مراجعات به مرکز سرپناه شبانه و ارائه خدمات بهداشتی، غذایی، اسکان، استحمام، آموزش و ... خاطر نشان کرد: در خصوص عدم پذیرش بیماران جدید و عدم ترخیص بیماران و غربالگری روزانه بیماران در این مرکز دستورالعمل‌های لازم ارائه گردیده است.
مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، گان، شیلد جهت استفاده کارکنان در مرکز کاهش آسیب در راستای پیشگیری از ویروس کووید ۱۹ تامین و توزیع شده است، افزود: توزیع پک بهداشتی و پک کاهش آسیب و آموزش پیشگیری از ایدز، آموزش پیشگیری از ویروس کرونا و رعایت موارد بهداشتی، انجام تست اچ آی وی جهت مددجویان داخل و خارج مرکز توسط تیم‌های سیار مرکز کاهش آسیب به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

او به حضور پزشک و روانشناس مرکز در خصوص غربالگری و کاهش استرس بیماران وکارکنان در مراکز اشاره نمود و خاطر نشان کرد: مراکز اقامتی و مرکز کاهش آسیب و مرکز سرپناه شبانه و پاتوق‌ها به تب سنج و دیگر اقدامات پیشگیرانه مجهز شده و مراجعین به این مراکز به صورت روزانه غربالگری می‌شوند.

محمدی به بازدید از مراکز اقامتی و کاهش آسیب و کنترل اقدامات پیشگیرانه در مراکز تحت پوشش اشاره کرد و افزود: بهزیستی بر تمامی مراکز تحت پوشش خود نظارت مستمر دارد؛ و تمامی دستوارالعمل‌های ابلاغی از بهزیستی کشور و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه علوم پزشکی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ به مراکز ابلاغ و ارسال گردیده است.

این مقام مسئول به فعالیت پایگاه‌های سلامت روان تحت نظارت بهزیستی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: گندزدایی وضدعفونی محلات شهری ومعابر عمومی پررفت وآمد توسط همیاران، نصب تراکت آموزشی دراماکن عمومی وپایگاه ها‌ی سلامت روان، تهیه بیش از ۱۰۰ پک بهداشتی شامل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده، مواد شوینده و...، تهیه وتوزیع پک‌های مواد غذایی جهت توزیع دربین خانواده‌های جامعه هدف آسیب دیده دراثر شیوع ویروس کرونا، نصب پوستر آموزشی شامل شست وشوی دست وضدعفونی محل کار و... درنانوایی‌ها و محلات پررفت وآمد، تهیه و تولید ماسک توسط جمعیت همیاران وپخش در محلات ومراکز پررفت وآمد واطلاع رسانی به کلیه موسسات وکارشناسان در خصوص عدم اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی که مستلزم تجمع افراد در محلات از دیگر اقدامات بهزیستی است که در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ صورت پذیرفته است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.