بلومبرگ: انگلیس به سمت شدیدترین مرحله شیوع بیماری کرونا پیش می‌رود

با کاسته شدن از شدت همه‌گیری کرونا در اسپانیا و ایتالیا، دو کشور اروپایی که بیشترین آسیب را دیده بودند، انگلیس به سمت شدیدترین مرحله شیوع بیماری پیش می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، در حالیکه بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است معاون وی تلاش می‌کند به مردم اطمینان دهد که مبارزه با ویروس کرونا تحت کنترل است، اما آمار قربانیان کرونا در انگلیس به شدت رو به افزایش است.

این پایگاه اینترنتی در گزارشی افزود: انگلیس به سمت اوج شیوع بیماری پیش می‌رود و دولت هم به دلیل عملکرد ضعیفش در مقابله با این بحران، با انتقاد‌های زیادی مواجه شده است. بیمارستان‌ها با کمبود تجهیزات محافظتی دست به گریبانند و این کشور در زمینه انجام آزمایش‌های کرونا از دیگر کشور‌ها عقب‌تر است.

در حالیکه جانسون در بیمارستان با بیماری می‌جنگد، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس، که در مرکز توجه قرار گرفته است، سه شنبه شب ابراز اطمینان کرد که حال رئیسش بهبود خواهد یافت.

با ظهور نشانه‌های کاسته شدن از شدت همه گیری در اسپانیا و ایتالیا، دو کشور اروپایی که بیشترین آسیب را دیده بودند، انگلیس به سمت شدیدترین مرحله شیوع بیماری پیش می‌رود. وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد: شمار قربانیان کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸۶ نفر افزایش یافت و در کل به ۶۱۵۹ تن رسید.

در غیاب نخست وزیر، راب ریاست نشست‌های کلیدی را برعهده دارد. اما باوجود همه تاکید‌ها مبنی بر این که اعضای کابینه به خوبی با یکدیگر همکاری می‌کنند، دولت انگلیس در معرض چنان آزمایشی قرار گرفته که کمتر دولتی با آن مواجه بوده است. بسیاری از افرادی که اکنون در مناصب بالا فعالیت می‌کنند، سال گذشته رقبای سران حزب محافظه‌کار ازجمله راب بودند. جانسون هم از طرف حزب خود و هم از طرف رای دهندگان این اختیار را دارد که قانون وضع کند، اختیاری که راب از آن بی بهره است.

روز سه شنبه راب در پاسخ به این پرسش که اگر اختلاف نظری پیش بیاید، چه کسی تصمیم گیری خواهد کرد، با حالتی ناراحت تاکید کرد که تمرکز بر ادامه راهکار‌هایی است که جانسون ارائه کرده است.

نخست‌وزیر انگلیس پس از آنکه ده روز با عوارض بیماری کرونا مبارزه می‌کرد، به بیمارستان سنت توماس در لندن منتقل شد. وی دوشنبه شب به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. دفتر جانسون اطلاعات اندکی درباره وضع سلامت وی منتشر و تنها اعلام کرده که وضع جسمانی او به تثبیت رسیده است.

ازجمله موضوعاتی که باید در غیاب جانسون درباره آن تصمیم گیری شود، تمدید، تشدید یا لغو قرنطینه است، اقدامی که منجر به بسته شدن رستوران‌ها و تمام مغازه‌هایی که کالا‌های غیر ضروری به فروش می‌رسانند، شده و مردم را مجبور کرده است در صورت امکان از خانه دورکاری کنند.

با کاهش موارد جدید ابتلا به این بیماری و تعداد افرادی که فوت می‌کنند، ایتالیا، مرکز شیوع بیماری کرونا در اروپا، روند خارج شدن از قرنطینه را آغاز کرده است. اما اسپانیا اقدامات اضطراری را تا ۲۵ آوریل تمدید کرده است.

با وجود آنکه به طور رسمی اعلام نشده است، بدیهی است که محدودیت‌ها در انگلیس پس از دوره سه هفته‌ای اولیه که ۲۳ مارس آغاز شد و اوایل هفته دیگر پایان می‌یابد، تمدید خواهد شد. در واقع این ایده در اوایل این هفته مطرح شد که احتمالاً اِعمال محدودیت‌های بیشتر، ضروری خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار