سد ساروق تکاب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود

رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه از رهاسازی ۱۰ میلیون مترمکعب آب از سد ساروق به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،فرهاد سرخوش رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و رهاسازی آب سد‌ها اظهارکرد: امروز چهارشنبه ۱۰ میلیون مترمکعب آب از سد ساروق تکاب با حداکثر دبی مطمعن به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود.

سرخوش افزود: تاکنون بیش از ۶۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های ساروق، زولا، دریک، شهرچایی، بوکان و مهاباد به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده و در صورت ادامه شرایط مناسب آورده‌ای رودخانه‌ها این میزان به ۷۵۰ میلیون مترمکعب می‌رسد.

او با بیان اینکه تراز دریاچه ارومیه امروز نسبت به ۱۰ سال گذشته بوده و رکورد زده است،تصریح کرد: در حال حاضر وسعت دریاچه ارومیه به سه هزار و ۶۶ کیلومتر مربع رسیده که ۳۴۴ کیلومتر مربع بیشتر نسبت به مدت زمان مشابه پارسال است.

او با هشدار نسبت به رعایت نکات ایمنی توسط مردم در زمان رهاسازی آب سد‌ها به سمت دریاچه ارومیه اضافه کرد: جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی به واسطه رهاسازی و تشدید جریان آب در مسیر رودخانه از عموم مردم و ساکنان محلی درخواست می‌شود در طول زمان رهاسازی از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه خودداری و موارد ایمنی را رعایت کنند.

رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه یادآور شد: همچنین برای حمایت از برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه، کشاورزان منطقه از برداشت سهم آب دریاچه در طول مسیر‌ها برای مصارف زراعی خودداری کنند.
منبع:مهر 
انتهای  پیام/  ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.