فعالیت واحدهای تولیدی نساجی برای مقابله با کرونا

رئیس اتحادیه نساجی استان اصفهان گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین ماموریت واحد‌های تولیدی صنعت نساجی استان برای مقابله با ویروس کرونا تولید روزانه بیش از ۱۰۰ هزار انواع ماسک و دستکش باکیفیت است.

ابراهیم شیشه گر رئیس اتحادیه نساجی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهارداشت: با توجه به نیاز اساسی مردم جامعه به لوازم بهداشتی در اوضاع ویروس کرونا در حال حاضر اصلی‌ترین ماموریت واحد‌های تولیدی صنعت نساجی استان برای مقابله با این بیماری خطرناک تولید روزانه بیش از ۱۰۰ هزار انواع ماسک و دستکش با کیفیت است.
 
او افزود: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان یکی از اقدامات موثر اتحادیه نساجی استان برای کمک به روند کاهش این ویروس در سطح جامعه تعطیلی بیش از ۷۰ درصد از کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی این صنعت بوده است.

رئیس اتحادیه نساجی استان اصفهان یادآور شد: خوشبختانه با حمایت‌های لازمی که از سوی دولت برای اجرایی این طرح صورت گرفته توانستیم این میزان لوازم بهداشتی تولیدی شامل انواع ماسک و دستکش را با کاهش ۴۰ درصدی قیمت در بازار ارائه کنیم و بخش دیگر از ان را هم به دیگر شهرستان‌های درگیر با ویروس کرونا استان اختصاص دهیم.
 
شیشه گر گفت: از انجایی که استان اصفهان دومین استان پیشتاز در حوزه صنعت نساجی در کشور شناخته می‌شود به همین دلیل اقداماتی از سوی اتحادیه نساجی در حوزه بروز رسانی، مجهز سازی و توسعه واحد‌های تولیدی این صنعت مهم اجرایی شده که در نهایت رشد ۲۵ درصدی میزان سطح کیفیت محصولات تولیدی صنعت نساجی اصفهان در مقایسه با سال گذشته به دنبال داشته است.

او افزود:صنعت نساجی به عنوان یکی از صنعت‌های اشتغالزا در کشور و استان شناخته و معرفی می‌شود و اتحادیه نساجی استان نیز در همین راستا تمامی تسهیلات مالی و اجرایی لازم رابرای توسعه و گسترش این صنعت مهم به کار گرفته تا در حال حاضر شاهد افزایش ۲۰ درصدی اشتغالزایی در واحد‌های تولیدی صنعت نساجی استان اصفهان باشیم.

رئیس اتحادیه نساجی استان اصفهان گفت:تا کنون بیش از ۴ هزار نفر به صورت مستقیم در ۶۵۰ واحد تولیدی صنعت نساجی استان اصفهان مشغول فعالیت هستندکه اصلی‌ترین علت رشد اشتغالزایی در این صنعت مهم راهکار‌ها و اقداماتی بود که از سوی دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه جلوگیری از واردات بی رویه، جلوگیری از قاچاق و حمایت از تولید ملی در سال گذشته صورت گرفت.

شیشه گر ادامه داد:یکی از اقدامات و طرح‌های مهم و موثر اتحادیه نساجی استان اصفهان برای رشد میزان تولید محصولات در سال جدید گسترش و افزایش تعداد واحد‌های تولیدی و صنعتی صنعت نساجی است.

او در مورد اصلی‌ترین طرح اتحادیه نساجی در سال جدیدافزود:اصلی‌ترین اقدام اتحادیه نساجی در سال جدید تامین و برطرف سازی کمبودات انواع مواد اولیه شامل پنبه و نخ در واحد‌های تولیدی صنعت نساجی استان اصفهان است.

رئیس اتحادیه نساجی استان اصفهان ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم تا در سال جدید با توسعه روابط خود با کشور‌های خارجی و ایجاد سرمایه گذاری ارز اوری حاصل از فروش محصولات نساجی را برای این صنعت مهم در استان اصفهان به ارمغان بیاوریم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.