هیتسفلد: خوشحالم که دیگر مربی نیستم/ برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگران ایده خوبی است

سرمربی اسبق بایرن مونیخ: خوشحالم که در این شرایط مربیگری نمی‌کنم.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  اوتمار هیتسفیلد ۷۱ ساله که در کارنامه مربیگری‌اش سابقه هدایت تیم‌هایی مانند دورتموند، بایرن مونیخ و تیم ملی سوئیس را دارد  در مصاحبه با نشریه آلمانی کیکر در خصوص  مسئولیت اجتماعی فوتبال، چالش‌های پیش روی مربیان و چشم پوشی از تعطیلات تابستانی صحبت‌هایی را مطرح کرد.

آقای هیتسفلد بحران کرونا را به عنوان یک مربی بازنشسته چگونه مدیریت می‌کنید؟

کاملا از دستورالعمل‌ها پیروی می‌کنم. دلم برای نوه‌هایم تنگ شده، اما اکنون فقط می‌توانم آن‌ها را از طریق تماس تصویری ببینم. این ویروس برای همه ما یک چالش باورنکردنی است و با توجه به فوتبال و شغلی که قبلا داشتم، خوشحالم که دیگر مربی نیستم.  

مشکلات مربیان در این روز‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به عنوان یک مربی هیچ تجربه‌ای برای کنار آمدن با این وضعیت کاملا جدید و بی‌سابقه ندارید. به عنوان یک مربی که کاملا در تاریکی مانده‌اید، نمی‌توانید هیچ برنامه‌ریزی برای ادامه مسابقات داشته باشید. تمرینات بازیکنان هم در خانه انجام می‌شود و هیچ نظارتی روی آن نیست. این شرایط برای همه باشگاه‌ها و تیم‌ها یکسان است و باشگاه‌ها در مواجهه با این ویروس همبستگی خاصی نشان می‌دهند که نگرش بسیار مثبتی است.


بیشتر بخوانید: تصمیمات نخست وزیر ژاپن برای دورکاری مسئولان المپیک توکیو


در این شرایط تکلیف مسابقات چه می‌شود؟

برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگران ایده خوبی است، اما اگر مسئولان اجازه این کار را بدهند. فوتبال مسئولیت اجتماعی دارد و شما در آلمان همیشه از ساعت ۱۵:۳۰ منتظر بوندسلیگا هستید.  

بعد از گذشت این وقفه طولانی و در چنین شرایطی آیا هنوز امکان برگزاری رقابت عادلانه وجود دارد؟  

من با هر چیزی که پیروی از دستورالعمل‌های بهداشتی باشد موافق هستم. فصل می‌تواند بدون حضور تماشاگران به پایان برسد. پس از پایان فصل جاری دیگر نیازی به استراحت تابستانی نیست، دقیقا مانند زمستان که انگلیسی‌ها وقفه‌ای در بازی‌ها ایجاد نمی‌کنند. همچنین می‌توان لیگ را بدون تعطیلات زمستانی برگزار کرد، زیرا وقفه کنونی به اندازه کافی طولانی بوده و در صورت چنین کاری هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. به تعویق افتادن یورو ۲۰۲۰ و المپیک توکیو تصمیم خوبی بود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار