کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری

نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری در زمستان سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۴ درصد کاهش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری این استان در زمستان سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۴ درصد کاهش داشت.

او با بیان اینکه نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در زمستان سال ۱۳۹۷ برابر ۱۵.۸ درصد بود افزود: نتایج طرح نیروی کار نشان می‌دهد نرخ بیکاری استان در زمستان ۱۳۹۸ به ۱۴.۵ درصد رسید.

شهریارپور اضافه کرد: شاخص نرخ مشارکت اقتصادی کشور در این مدت با روند کاهشی از ۳۹.۵ به ۳۸.۳ درصد کاهش یافت.

او ادامه داد:، اما شاخص نرخ مشارکت اقتصادی چهارمحال و بختیاری با ۰.۹ درصد رشد از ۳۹.۴ به ۴۰.۳ درصد رسید.

شهریارپور گفت: بر این اساس نرخ بیکاری زمستان ۱۳۹۸ در مقایسه با زمستان ۱۳۹۷ در کشور و استان کاهش داشته است.

او افزود:، اما با توجه به ضریب تاثیر نرخ مشارکت اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری در کنار افزایش نرخ مشارکت اقتصادی چهارمحال و بختیاری باعث شده نسبت اشتغال استان در زمستان ۱۳۹۸ نسبت به زمان مشابه سال قبل با نرخ افزایشی از ۳۳.۲ درصد به ۳۴.۴ درصد ارتقا یابد.

شهریارپور اضافه کرد: این در حالی است که نسبت اشتغال در سطح کشور در همین مدت با نرخ کاهشی مواجه بوده است.

او ادامه داد: بنابراین در یک نگاه کلی، شاخص‌های عمده بازار کار در جمعیت ۱۰ ساله و بالاتر چهارمحال و بختیاری در زمستان ۱۳۹۸ در مقایسه با زمستان ۱۳۹۷ وضعیت مطلوب تری را نشان می‌دهد.

شهریارپور گفت: این مهم نشان دهنده تاثیرگذاری سیاست‌های اتخاذ شده و اقدامات اجرایی استان در راستای کاهش نرخ بیکاری و تحقق اهداف منظور شده در سند اشتغال و بیکاری این استان است.

او در پایان افزود: شاخص‌های بازار کار چهارمحال و بختیاری در زمستان سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بهبود یافته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار