آغاز به کار واحد‌های تولیدی قزوین از ۲۳ فروردین ماه

رییس سازمان صمت استان قزوین گفت: فعالیت واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۲۳ فروردین آغاز می‌شود.

نبیل رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، گفت: با توجه به اینکه فعال بودن صنایع گام مهمی برای رشد اقتصادی و رفع کمبود‌های مورد نیاز جامعه است به همین منظور مدیران واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

نبیل افزود: آغاز فعالیت صنایع منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از سوی واحد‌های صنعتی، معدنی مستقر در استان است و استمرار آن تا اعلام کمیته ملی پیشگیری از کرونا ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرد: نظارت عالیه بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی برعهده بازرسان بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی و بازرسان کار اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان خواهد بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به موارد دستورالعمل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: باید در شرکت‌ها، صنایع و واحد‌های کاری تمهیدات لازم به منظور انجام تب سنجی شاغلان به محض پیاده شدن از سرویس ایاب و ذهاب و در بدو ورود به صنعت انجام و در سایت Salamat.gov.ir وزارت بهداشت ثبت شود.

نبیل افزود: باید از ورود کارگرانی که تب بالای ۳۷.۸ درجه دارند به محل کار ممانعت شود و افراد دارای علامت را به مراکز خدمات سلامت منتخب ۱۶ ساعته فعال در سطح شهرستان‌های استان ارجاع دهند.

او اضافه کرد: همچنین باید معاینات سلامت شغلی بازگشت به کار برای افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا بودند و بهبود یافته اند مطابق دستورالعمل مربوطه توسط مراکز طب کار انجام شود.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، شروع به کار این افراد فقط با ارائه گواهی سلامت و تایید متخصص طب کار و یا پزشک عمومی دارای مجوز طب کار با مشورت متخصص عفونی امکان پذیر خواهد بود.

نبیل افزود: متن کامل راهنمای پیشگیری از ویروس کووید ۱۹ در صنایع برای مدیران واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی در سایت سازمان صمت به آدرس https://qaz.mimt.gov.ir/ در قسمت اطلاعیه‌ها درج شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت : در صورت رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی در واحدهای تولیدی  ، از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد .

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار