واکنش سازمان بهداشت جهانی به اتهام‌زنی ترامپ

سازمان بهداشت جهانی اتهام‌زنی‌های ترامپ درباره جانب‌داری از چین را رد و اعلام کرد قطع کمک‌های مالی آمریکا به این سازمان در زمان اوج شیوع کرونا کار درستی نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای قطع کمک مالی به این نهاد انتقاد کرد.

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه اعلام کرد مرحله حاد همه گیری ویروس کرونا زمان قطع بودجه نیست. این نهاد افزود برخلاف ادعای مقامات آمریکا سازمان بهداشت جهانی به سمت چین گرایش ندارد.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته از توقف کمک‌های این کشور به سازمان بهداشت جهانی خبر داد. بر این اساس، ترامپ گفت: کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت را متوقف خواهیم کرد. این سازمان نه تنها اطلاعات درستی از شرایط شیوع ویروس کرونا در چین ارائه نداد بلکه از روش ما در برخورد با این ویروس انتقاد کرد. ما بودجه این سازمان را تامین می‌کنیم، اما آن‌ها به چین گرایش دارند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۰۶ نفر رسیده است. بنابر آمارها، ۸۲ هزار و ۸۰ نفر در جهان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و ۳۰۲ هزار و ۱۵۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشور‌ها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار