آغاز فعالیت کارگاه های اجرای خط دو مترو اصفهان

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت:فعالیت کارگاه‌های اجرایی خط دو متروی اصفهان با شرط رعایت فواصل اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با شیوع کرونا از سر گرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا بنکدار هاشمی مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: فعالیت کارگاه‌های اجرایی خط دو متروی اصفهان از ابتدای امسال در پی شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، اما درحال حاضر با شرط رعایت فواصل اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با شیوع کرونا فعالیت‌ها از سر گرفته شد.

محمدرضا بنکدار هاشمی افزود: ایستگاه قدس به عنوان یازدهمین ایستگاه خط دو مترو تعیین پیمانکار شده و عملیات اجرایی آن تا دو ماه آینده آغاز می‌شود.

او گفت: در یک سال گذشته کارگاه‌های ایجاد ۱۰ ایستگاه خط دو مترو فعال شده و تاکنون پیشرفت‌های مطلوبی داشته است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان افزود: روش اجرای خط دو مترو اصفهان زیرزمینی است به همین دلیل شهروندان روند اجرای این طرح کلان شهری را احساس نمی‌کنند، زیرا ابتدا ایستگاه‌ها احداث و پس از آن TBM وارد ایستگاه می‌شود که بهره گیری از این روش اجرایی معضلات ترافیکی و مشکلات ساخت را به حداقل می‌رساند.

محمدرضا بنکدار هاشمی گفت: شفت جبهه دوم خط دو متروی اصفهان از سمت ایستگاه مدرس نجفی طبق برنامه‌ریزی تا خرداد امسال اجرا و عملیات حفاری آن تا مردادماه آغاز خواهد شد.

او افزود: ایستگاه‌های خط دوم قطار شهری با برنامه‌ریزی دقیق‌تر زمانی احداث شده و پس از آن هم پیش از عبور TBM از محل ایستگاه، سازه نگهبان و سازه اصلی ایستگاه ساخته خواهد شد تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ایستگاه‌ها با کیفیت بهتری آب‌بندی شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: سعی و تلاش سازمان قطار شهری اصفهان در ساخت خط دوم، توجه به رویکرد فنی اقتصادی به منظور کاهش هزینه‌ها در زمان بوده است.

مسیر اولویت بهره‌برداری خط دوم مترو اصفهان حدفاصل ایستگاه دارک شهرک امام حسین (ع) تا مدرس نجفی به طول ۱۴ و هفت دهم کیلومتر است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار