قاطعیت اداره منابع طبیعی در حفاظت از جنگل های تاغ اشتهارد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد از اجرای عملیات خاکریزی و مسدود سازی حاشیه جنگل تاغ این شهرستان خبر داد.

حسین نعمائی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: در راستای اجرای قوانین جاری سازمان و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و در ادامه حفاظت از جنگل‌های تاغ پس از بررسی و هماهنگی با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، این اداره اقدام به اجرای طرح ایجاد خاکریز و مسدود کردن غربی‌ترین نقاط پلاک‌های حوزه استحفاظی شهرستان اشتهارد که هم مرز با شهرستان بوئین زهراست، کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد ضمن تاکید بر اهمیت حفاظت از اراضی جنگلی و مرتعی شهرستان، افزود: قسمت دیگری از حاشیه تاغزار‌ها در بهمن ماه ۹۸ با ایجاد کمربند حفاظتی توسط حفر کانال در مناطق بحرانی قاچاق چوب، تحت حفاظت قرار گرفت.

نعمائی گفت: با ایجاد این کمربند حفاظتی که به صورت خاکریزی در منتهی الیه غربی‌ترین نقطه تاغزار‌ها انجام شد، بخش قابل توجهی از پوشش ارزشمند جنگلی از تصرف سودجویان و فرصت طلبان در امان خواهد ماند.

او افزود: جنگل‌های دست کاشت تاغ شهرستان به وسعت ۷ هزار هکتار، ریه‌های تنفسی شهرستان و استان است که نقش به سزایی در کاهش ریزگرد در استان و همچنین استان‌های همجوار را دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد در پایان گفت: شهروندان می‌توانند از طریق تماس رایگان با ۱۵۰۴ گزارش‌ها و مشاهدات خود را به‌صورت شبانه روزی با نیروهای یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی وآبخیزداری درمیان بگذارند.

انتهای پیام /ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.