مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت:طرح هادی برای ۷۰۲ روستا تهیه و در ۳۸۲ روستای استان اجرا شده است.

طرح هادی در ۳۸۲ روستای استان زنجان اجرا شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سجاد صنعتی منفرد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به مناسبت سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،گفت : از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طبق سرشماری سال ۹۵ طرح هادی برای ۷۰۲ روستا تهیه و در ۳۸۲ روستا این طرح اجرا شده است.
 
صنعتی منفرد گفت: برای ۵۸ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز طرح هادی تهیه شده است و در آینده نزدیک برنامه گسترده برای توسعه طرح‌های هادی در مناطق روستایی اجرا می‌وشد.

او با بیان اینکه اجرای طرح هادی یکی از رویکرد‌های بنیاد مسکن در راستای توسعه و عمران روستا‌ها است، افزود: تهیه طرح‌های هادی روستایی، یکی از مسیر‌های مهم تحقق توسعه محلی است که با مشارکت جامعه محلی و برمبنای ظرفیت سازی و توانمند سازی اجتماعات روستایی صورت می‌گیرد.

صنعتی منفرد ادامه داد: بنیاد مسکن نقش برجسته‌ای در برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی و ارتقای کمی و کیفی واحد‌های مسکونی به ویژه در سطح روستا‌ها بر عهده دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه تهیه طرح‌های هادی روستایی، یکی از مسیر‌های مهم تحقق توسعه محلی است، افزود: ۵۲ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی استان معادل ۴۸ هزار و ۵۳۶ واحد در مقابل زلزله مقاوم‌سازی شده‌اند.

صنعتی‌منفرد گفت: بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی نیز در این روستا‌ها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریباً ۵ هزار و ۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحد‌ها راشامل می‌شود.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.