تولید روزانه پنج هزار ماسک در همدان

 مدیرکل بهزیستی همدان از تولید روزانه پنج هزار ماسک در پنج کارگاه تولیدی همدان خبر داد.

تولید روزانه پنج هزار ماسک در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا الوندمدیرکل بهزیستی همدان با اشاره به راه‌اندازی پنج کارگاه تولید ماسک و پوشاک بیمارستانی در همدان،  گفت: پنج کارگاه تولید ماسک و پوشاک بیمارستانی با تولید روزانه بیش از پنج هزار ماسک و ۲ هزار دست پوشاک بیمارستانی در همدان راه‌اندازی شد.

او افزود: این کارگاه‌ها توسط مددجویان بهزیستی همدان راه‌اندازی شده‌اند و محصولات آن به نقاط مختلف استان‌های همدان، البرز، ایلام و کردستان ارسال می‌شود.

 مدیرکل بهزیستی همدان گفت: بخشی از یک کارگاه تولید فرش دستبافت در شهر همدان توسط زنان سرپرست خانوار به خیاطی تبدیل شده است و مددجویان در آن پوشاک بیمارستانی، پاپوش و ماسک تولید می‌کنند.

الوند با بیان اینکه،یک کارگاه دیگر نیز در روستای دورانه نهاوند، توسط زنان سرپرست خانوار ماسک و پوشاک بیمارستانی تولید می‌کند، گفت: در کبودراهنگ نیز در یک مرکز درمان و بازتوانی معتادان متجاهر، خط تولید ماسک و پوشاک بیمارستانی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی همدان با اشاره به اینکه ۲ کارگاه دیگر نیز در شهرستان‌های همدان و کبودراهنگ توسط همیاران بهزیستی استان ماسک و لباس بیمارستانی تولید می‌کنند، گفت: دستوالعمل‌های جامع پیشگیری، کنترل و مقابله با شیوع بیماری‌های حاد تنفسی، متناسب با زمینه‌های فعالیت و جامعه هدف گسترده در بهزیستی استان، تدوین و ابلاغ شده است.

او ادامه داد: همه مرخصی‌های مددجویان مقیم مراکز شبانه‌روزی و همچنین پذیرش‌های جدید (به جز موارد خاص با دستور مقام قضایی و رعایت تمامی ضوابط بهداشتی) لغو شده است.

الوند با بیان اینکه  گندزدایی و ضدعفونی مراکز اداری دولتی و خصوصی تحت نظارت این نهاد صورت گرفته است، گفت: کمک هزینه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی برای تهیه مواد ضدعفونی کننده و وسایل بهداشتی به حساب معلولان شدید و خیلی شدید واریز شده است.

 مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد (کمپ‌ها) تعطیل شده است، بیان کرد:  کمک هزینه ۵۰ میلیون ریالی برای جبران ضرر‌های ناشی از تعطیلی و همچنین کمک هزینه هفت میلیون ریالی برای تهیه وسایل بهداشتی به مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی همدان عنوان کرد: مهلت تمدید و گرفتن مجوز مراکز و موسسه‌های زیر نظر این نهاد تا تیرماه ۹۹ تمدید شد.

وی بیان کرد: سامانه مشاوره اینترنتی به نشانی corona.behzisti.ir برای مشاوره در خصوص کاهش استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.