انتقاد نشریه آتلانتیک از کوتاهی‌های رئیس‌جمهور آمریکا؛

ترامپ خیال می‌کند که رئیس‌جمهورِ دوره جنگ است

نشریه آتلانتیک با توجه به اوضاع بحرانی آمریکا و سهل‌انگاری دونالد ترامپ در رسیدگی به وضعیت این کشور در بحبوحه شیوع کرونا، وی را هدف انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه آتلانتیک در مقاله‌ای دونالد ترامپ را در بحران شیوع کرونا و تبعات آن در آمریکا مقصر دانست.

 در آغاز این مقاله آمده است: رئیس جمهور ترامپ کوتاهی می‌کند و مردم آمریکا دارند تاوان کوتاهی‌های وی را می‌پردازند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۱۳ مارس در کاخ سفید گفته بود: «من اصلا مسئولیت قبول نمی‌کنم». این جمله احتمالا به عنوان تنها جمله یادبودِ دوره ریاست جمهوری ترامپ ماندگار خواهد شد. ترامپ اکنون خیال می‌کند که رئیس جمهورِ دوره جنگ است، اما جنگ رئیس جمهور ترامپ چگونه پیش می‌رود؟

تا پایان ماه مارس قربانیان ویروس کرونا بیشتر از قربانیان حملات یازدهم سپتامبر بود. در پایان هفته اول ماه آوریل، ویروس کرونا باعث فوت شمار زیادی از آمریکایی‌ها شد که این رقم بیشتر کل کشته‌های آمریکا در هر یک از نبرد‌های جنگ داخلی این کشور بود.
زمانی که عید پاک برسد (۱۲ آوریل ۲۰۲۰) ویروس کرونا احتمالا بیش از جنگ کره باعث قربانی شدن آمریکایی‌ها خواهد شد. طبق روال فعلی این ویروس تا پایان ماه آوریل بیش از جنگ ویتنام روی دست آمریکایی‌ها کشته باقی می‌گذارد. ترامپ که پیشتر قول داده بود تلفات کرونا را نزدیک به صفر نگه دارد اکنون مدعی شده است که اگر تعداد فوتی‌ها زیر ۲۰۰ هزار نفر باشد وی عملکرد بسیار خوبی داشته است!

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشورها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است. به استناد جدیدترین آمار منتشره، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۷۱۹ نفر رسیده است. براساس این آمار،  ۸۸ هزار و ۵۰۲ نفر در جهان نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با ۱۴ هزار و ۷۹۵ مورد فوتی و بیش از ۴۳۰ هزار مبتلا در صدر کشور‌ها به لحاظ تعداد موارد ابتلا به کرونا قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار