غار مرموز کلاک کرج را بیشتر بشناسیم

در مرکز و انتهای کوه‌های شرقی کلاک راهی به سمت قلعه اسفندیار می‌رود که به غار آبی بزرگی مملو از ماهی و سنگ های زیبا می رسد.

معصومه تقی خانی، البرز پژوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: در مرکز و انتهای کوه‌های شرقی کلاک راهی به سمت قلعه اسفندیار می‌رود که به غار آبی بزرگی  از حیث طول می‌رسد، کف غار مملو از آب صاف و زلال است که کف آن‌ها پیداست و دارای ماهی و سنگریزه‌هایی زیبا و دهانه آن به اندازه است که یک نفر به راحتی می‌تواند به داخل آن رود.

او افزود: لازم به ذکر است جلوی در غار به علت تجمع خاک و سنگ که بر اثر مرور زمان در آنجا جمع شده به خوبی از دور پیدا نیست.

تقی خانی گفت: وقتی درباره این غار به تحقیق و تفحص پرداختیم معلوم شد که در ابتدا این غار به این وسعت نبوده و گویا بعد‌ها کسانی که به دنبال یافتن طلا بودند به حفاری این غار پرداخته و به عنوان معدن از آن استفاده می شده و گویا تکه‌های طلا مانند و نامرغوب کمی هم از این غار پیدا کرده اند.

او افزود: از این رو این غار یا معدن به صورت متروکه باقی مانده و متوجه شدیم که یک تیمی از کاوشگران هم داخل غار رفته و بعد از طی مسافتی در حدود ۱۵ الی ۲۰ متر به درون غار، دریافته اند که غار به دو راه تقسیم شده که دارای دو دهانه مجزا از هم است.

تقی خانی گفت: این کاوشگران به دلیل نداشتن امکانات مناسب و وسایل غارنوردی مجبور به بازگشت شده و به انتهای غار نرسیده اند.

او افزود: لازم است که از مسئولان میراث فرهنگی درخواست کنیم تا یک گروه را به منطقه اعزام و این غار زیبا را مورد شناسایی و استفاده عموم قرار دهند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
خواهشمند است این غار را مسدود نمائید تا به دست انسانهای نادان تبدیل به زباله دانی نشده و دیوارهایش تبدیل به دفترچه خاطرات نشده. متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۰:۵۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
شما خودت دیدی غارو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟