رئیس دانشگاه آزاد خبر داد:

بهره‌مندی دانشجویان دانشگاه آزاد از امتیاز «میهمان درسی»

طهرانچی گفت: دانشجویان می‌توانند از امتیاز «میهمان درسی» در نزدیک‌ترین واحد دانشگاه آزاد محل زندگی خود استفاده کنند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در جلسه ای با معاونان و مدیران کل معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی این دانشگاه به صورت ویدئو کنفرانس، اظهار کرد: دانشگاه آزاد بیش از ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر کشور دارد که این ظرفیت بی‌نظیر می‌تواند در شرایط ویژه‌ای که ویروس کرونا کشور را تحت تأثیر قرار داده، به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند کمک کند.

او ادامه داد: یکی از این اقدامات که دانشگاه آزاد می‌تواند مبدع و متولی آن باشد، طرح نوین فاصله‌گذاری هوشمند برای حضور دانشجویان مقطع دکتری در کلاس‌های آموزشی و دانشجویان سایر مقاطع در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و برگزاری جلسات دفاع از پایان‌نامه و رساله دانشجویان است.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: به این منظور، دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از امتیاز «میهمان درسی» در نزدیک‌ترین واحد دانشگاه آزاد محل زندگی خود استفاده کنند. هدف از این اقدام، اجرای فاصله گذاری هوشمند و حفظ سلامت دانشجویان و جلوگیری از سفر‌های بین شهری آنهاست.

طهرانچی افزود: دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین واحد دانشگاهی محل زندگی خود، درس اخذ شده در ترم جاری را گذرانده و یا واحد‌های آزمایشگاه خود را در واحد میهمان طی کنند. پس از حضور دانشجو در واحدی که به عنوان میهمان درسی در آن حضور دارد، گزارش فعالیت آموزشی به واحد مبدا ارسال می‌شود. درخصوص برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دفاع از رساله دانشجویان دوره دکتری نیز با حضور معاون آموزشی و مدیر گروه نزدیک‌ترین واحد دانشگاهی به عنوان ناظر و از طریق ویدئو کنفرانس، دانشجویان می‌توانند از پایان نامه و رساله خود دفاع کنند.

رئیس دانشگاه آزاد از آمادگی این دانشگاه برای ارائه خدمات به دانشجویان دولتی و غیرانتفاعی خبر داد و گفت: بنده به وزارت علوم نیز اعلام کردم که دانشگاه آزاد آمادگی دارد با امضای تفاهم نامه همکاری و تعیین ضوابط، به دانشجویان دولتی و غیرانتفاعی نیز به عنوان میهمان درسی خدمات ارائه کند.

او با اشاره به اقدامات این دانشگاه در حوزه امنیت غذایی، تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که با گسترش شیوع ویروس کرونا در جهان مورد تحقیق قرار گرفته، امنیت غذایی است، چرا که شبکه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی غذا تقریباً قطع شده و در این شرایط تنها کشور‌هایی که به امنیت غذایی اهمیت می‌دادند، می‌توانند از این بحران عبور کنند که الحمدلله دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۱۰:۰۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
چی خوب ؟ چرا خوب ؟
آخرین اخبار