استرداد ۶۰ درصد بهای بلیت‌های راه‌آهن منطقه آذربایجان

مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان گفت: تاکنون ۶۰ درصد بهای بلیت‌های برگشتی به مشتریان استرداد شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،اصلانی مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان گفت: تاکنون ۶۰ درصد بهای بلیت‌های برگشتی به مشتریان استرداد شده است.

اصلانی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و استقبال مردم از عودت دادن بلیت‌های مسافرتی به خصوص در تعطیلات نوروز، بسیاری از مشتریان اقدام به پس دادن بلیت‌های خود کردند و خواستار پس گرفتن پول‌های خود شدند که این امر به تدریج در حال انجام است.

او با بیان اینکه برای دوره طرح نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ تعداد ۲۹۲ رام قطار مسافربری برای منطقه آذربایجان پیش‌بینی شده بود، افزود: اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و کنسل شدن بلیت‌ها این تعداد به ۶۱ رام تقلیل یافت.

اصلانی گفت: تردد ریلی در منطقه آذربایجان به دلیل شیوع ویروس کرونا نسبت به ماه‌های قبل ۶۰ درصد کاهش داشته است.

او افزود: در حال حاضر حجم قطار‌های که در محدوده راه‌آهن آذربایجان در تردد هستند با ۵۰ درصد ظرفیت به انجام می‌رسد که این موضوع به دلیل سیاست‌های دولت مبنی بر کاهش حجم مسافرت‌ها بوده است.

اصلانی گفت: تعداد قطار‌های ارائه دهنده خدمات مسافری در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی به طور متوسط از ۵ رام قطار به ۲ رام کاهش پیدا کرده و این تعداد نیز با ۵۰ درصد ظرفیت به سوی مقاصد خود حرکت می‌کنند.

او افزود: راه آهن منطقه آذربایجان در بخش جابجایی بار هیچ گونه کاهشی نداشته است و تمام قطار‌های باری داخلی برقرار بوده است.

او  با اشاره به بسته بودن مرز رازی در آذربایجان غربی در فاصله روز‌های چهارم تا ۱۰ اسفند ۹۸ از طرف ترکیه، گفت: در این مدت ورود بار خارجی وجود نداشت و از آن تاریخ به بعد مجددا" مسیر بازگشایی شده است.

ارصلانی از افزایش ۲۵۰ درصدی جابجایی بار توسط راه‌آهن آذربایجان در سال گذشته خبر داد و افزود: پارسال به طور میانگین روزانه ۱۵۰ واگن بار توسط راه آهن منطقه جابجا شد که تلاش می‌کنیم این میزان در سال جاری به ۲۰۰ واگن در روز برسد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار