تداوم ناپایداری های جوی در استان اصفهان تا روز بکشنبه

کارشناس پیش بینی هوای استان اصفهان گفت:با تداوم ناپایداری های جوی در استان اصفهان رگبار و رعد و برق، مه آلودگی، وزش باد به نسبت شدید در بسیاری از مناطق استان در این مدت پدیده غالب خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آسیه آقایی کارشناس پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی در استان اصفهان تا روز بکشنبه، اظهار کرد: رگبار و رعد و برق، مه آلودگی، وزش باد به نسبت شدید در بسیاری از مناطق استان در این مدت پدیده غالب خواهد بود.

او ادامه داد: بارش برف در ارتفاعات و ریزش تگرگ در مناطق مستعد نیز دور از انتظار نیست؛ همچنین بارش شدید باران در برخی مناطق به ویژه شرق و شمال استان رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی منجر می‌شود.

کارشناس پیش بینی هوای استان اصفهان اضافه کرد: روز شنبه در نیمه جنوبی و شرقی استان توفان لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین سه تا پنج درجه سانتی گراد سردتر می‌شود، افزود: زرین شهر با دمای ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای شش درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

آقایی با بیان اینکه میانگین بارشی ۲۴ ساعت گذشته در کلانشهر اصفهان ۶.۱ میلی متر بوده است، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

او با اشاره به بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان، اظهار کرد: بیشترین بارش‌ها از کاشان با میانگین ۳۴.۶ میلی متر، نطنز با میانگین ۲۵.۵ میلی متر، اردستان با میانگین ۲۲.۲ میلی متر، نایین با میانگین ۱۷.۲ میلی متر، ورزنه با میانگین ۱۶.۵ میلی متر، خوانسار با میانگین ۱۵.۳ میلی متر، میمه با میانگین ۱۰ میلی متر گزارش شده است؛ در سایر مناطق استان نیز بارش‌های کمتر از پنج میلی متر ثبت شد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرد از روز جمعه ۲۲ فروردین وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای در مناطق جنوب، شرق و جنوب شرقی استان پیش بینی می‌شود، این پدیده روز شنبه بسیاری از مناطق استان را درگیر خواهد کرد و احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال وارد آمدن خسارت به تاسیسات شهری و روستایی و اختلال در تردد محور‌های مواصلاتی به ویژه شرق و جنوب استان در این مدت وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.