معرفی مجازی ۱۶ جاذبه شاخص گردشگری در آذربایجان‌شرقی

 مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه ریزی به منظور معرفی ۱۶ جاذبه شاخص تاریخی استان در قالب تور‌های مجازی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه ریزی به منظور معرفی ۱۶ جاذبه شاخص تاریخی استان در قالب تور‌های مجازی انجام می‌شود.

حمزه زاده با اشاره به لزوم تقویت هرچه بیشتر گردشگری مجازی در شرایط کنونی افزود: توسعه گردشگری مجازی به عنوان راهبرد اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان انتخاب شده است و در راستای تقویت همه جانبه آن اقدام خواهیم کرد.

او  با تاکید بر اینکه یکی از بخش‌های حائز اهمیت که پیش از این نیز به آن پرداخت شده است، توسعه تور‌های مجازی است،گفت: پیش از این توسط اداره کل و با همکاری بخش خصوصی تور‌های بازدید مجازی از جاذبه‌های متنوع گردشگری استان تولید شده است.

حمزه زاده گفت: در راستای توسعه این مهم و با توجه به شیوع ویروس کرونا، طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در فاز نخست این طرح تعداد ۱۶ جاذبه شاخص استان در قالب تور‌های یاد شده با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی معرفی خواهند شد.

او افزود: روستا‌های هدف گردشگری، مساجد و گنبد‌های تاریخی شاخص و برخی ابنیه تاریخی حائز اهمیت دیگر در قالب فاز نخست این طرح با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها در این زمینه با قابلیت‌هایی نظیر تگ تصاویر و ویدئو به صورت دو زبانه با امکان پخش در تمام فرمت‌های نرم افزاری در سال جاری اجرا و در فضای مجازی در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ آثار و اماکن تاریخی جزو ۵ استان نخست ایران در حوزه گردشگری ایران به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.