گفت‌وگو‌های پمپئو و نتانیاهو برای مهار کرونا

وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص مهار کرونا با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص تلاش‌ها برای مهار شیوع ویروس کرونا تلفنی با همدیگر گفت‌وگو کردند.

مورگان اورتاگس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اعلام این خبر گفت: دو طرف در خصوص ایران و تعهد تزلزل ناپذیر آمریکا به امنیت اسرائیل نیز صحبت کردند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، رژیم صهیونیستی تا کنون بیش از ۹ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده است. نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تهدید کرده بلوک‌هایی را به منظور بستن راه‌ها در مجتمعات یهودیان ارتودکسی که تمایلی به انجام قوانین فاصله گذاری اجتماعی ندارند، بکار خواهد بست. جمعه گذشته پلیس رژیم صهیونیستی شهر «بنی براک» در سرزمین‌های اشغالی را که نرخ رفت و آمد بالایی دارد، محاصره کرد.

طبق اعلام پایگاه جهانی که آمار مبتلایان و قربانیان کرونا را در سراسر جهان منتشر می‌کند، تا کنون ۷۳ نفر در سرزمین‌های اشغالی بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است آمریکا با ثبت بیش از ۴۳۵ هزار نفر مبتلا تا بدین لحظه، رتبه نخست مبتلایان را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است. شمار مرگ و میر بر اثر کرونا در آمریکا نیز به نزدیکی ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است. اسپانیا نیز با دارابودن بیش از ۱۴۸ هرار مبتلا، رتبه دوم را از آن خود کرده است. همچنین اسپانیا طبق آمار‌های رسمی نزدیک به ۱۴ هزار و ۸۰۰ کشته بر اثر کرونا داده است.

تا کنون بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه نزدیک به ۸۹ هزار نفر نیز بر اثر این ویروس در جهان جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
دو دلقک
آخرین اخبار