نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اصناف

استاندار خراسان شمالی بر نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اصناف و عدم تجمع در واحد‌های صنفی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت : حمایت از کسبه و بازاریان که در روز‌های اخیر دچار رکود شده اند از وظایف حاکمیت و دولت می‌باشد و در این زمینه پرداخت ۷۵ هزار میلیارد تومان وام ۱۲ درصدی، معافیت‌های مالیاتی و پرداخت بیمه بیکاری و ... پیش‌بینی شده است.

شجاعی عنوان کرد: در کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از اصناف تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی و مدیران اجرایی مربوط با نگاه کمک حداکثری به رسته‌های شغلی و اصناف باید ابلاغ‌ها و مصوبات ملی مانند معافیت‌های مالیاتی، بانکی و ... بررسی شود تا در صورت وجود اشکال و نقص برای مرکز ارسال شود.

او اظهار کرد: از ۲۳ فروردین تنها کسب و کار‌های کم خطر اجازه بازگشایی دارند و آنان برای حفظ سلامتی و جان خود و مردم باید تمامی دستورعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

شجاعی گفت: خراسان شمالی در بحث فروش اینترنتی نسبت به کشور عقب است و بحث فروش اینترتی توسط کسبه در استان باید به طور جدی پیگیری شود و همچنین با همکاری بانک‌ها تمام واحد‌های صنفی باید به کارتخوان مجهز شوند.

استاندار خراسان شمالی گفت: رعایت مسائل بهداشتی در نانوایی‌ها نباید کمتر از ۱۰۰ درصد باشد چرا که محل حضور مردم و منبعی برای انتقال ویروس کرونا می‌باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود گفت: استفاده حداکثری مدیران از اختیارات خود توصیه نیست بلکه یک دستور است و مدیران حق استعلام از تهران را ندارند.

شجاعی با صدور این دستور که ادارات و سازمان‌های دولتی حق برگشت چک کسبه را ندارند، افزود: باید حداکثر اختیارات ستاد استانی مبارزه با کرونا و مدیران دستگاه‌های اجرایی جمع بندی و دستور اجرا سریعا صادر شود.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس کار اداری و بخشنامه‌ای نیست و همه باید پای کار باشند و فضای همدلی برقرار باشد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.