یک بانک آمریکایی پیش بینی کرد؛

احتمال توافق اوپک‌پلاس بر سر کاهش تولید ۴.۳ میلیون بشکه نفت

بانک آمریکایی جی‌پی مورگان اعلام کرد که اوپک‌پلاس بر سر کاهش تولید ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت توافق می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری اف ایکس استریت، تحلیلگران بانک آمریکایی جی‌پی مورگان در یادداشتی اعلام کردند که ۲۳ کشور عضو و غیرعضو اوپک (اوپک‌پلاس) احتمال دارد درباره کاهش تولید روزانه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه به توافق برسند.

این مقدار کاهش تولید پس از توافق کاهش روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای اوپک‌پلاس که انتهای ماه مارس پایان یافت، بزرگ‌ترین مقدار کاهش به شمار می‌آید، اما برای احیای بازار نفت و جبران تضعیف شدید تقاضای جهانی نفت در پی شیوع ویروس کرونا کافی نخواهد بود.

به گزارش شانا، اوپک، روسیه و ۹ متحد دیگر آن‌ها قرار است امروز (پنجشنبه، ۲۱ فروردین‌ماه) نشستی فوق‌العاده را از طریق وبینار برگزار کنند تا درباره توافق کاهش تولید و برقراری آتش‌بس جنگ قیمتی ریاض و مسکو مذاکره کنند. خبر‌ها حاکی است که دیگر تولیدکنندگان بزرگ جهان به جز ۲۳ تولیدکننده عضو اوپک پلاس به این نشست دعوت شده‌اند.

ائتلاف اوپک پلاس امیدوار است همکاری آمریکا، کانادا، نروژ و دیگر تولیدکنندگان را نیز برای کاهش تولید نفت جلب کند، اگرچه رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است شرکت‌های نفتی آمریکایی درگیر این مسئله نخواهند شد.

سه منبع آگاه روز دوشنبه (۱۸ فروردین‌ماه) اظهار کرده بودند که تولیدکنندگان مهم نفتی از جمله عربستان سعودی و روسیه احتمالاً تنها در صورت پیوستن ایالات متحده به این توافق، موافقت خود را برای کاهش تولید در نشست فوق‌العاده روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار