ضرر ۶۰ میلیون دلاری هوآوی

گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت هوآوی برای تولید گوشی‌های Mate Xs 5G حدود ۶۰ میلیون دلار ضرر کرده است.

ضرر ۶۰ میلیون دلاری هوآویبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هواوی در ماه فوریه اعتراف کرد که علی‌رغم فروش ۲۳۰۰ یورویی گوشی‌های خود در سال گذشته، مبلغی را برای گوشی‌های Mate X فروخته شده از دست داد. هوآوی در جدیدترین مدل گوشی هوشمند تاشوی خود، Mate Xs را با قیمت ۲۴۹۹ یورو عرضه کرده است که باز هم به نظر نمی‌رسد به جلوگیری از ضرر این شرکت کمکی کرده باشد.


بیشتر بخوانید: آخرین قیمت انواع تبلت در بازار (تاریخ ۲۰ فروردین) + جدول


هوآوی چقدر ضرر کرده است؟

ریچارد یو، مدیرعامل شرکت هوآوی در مصاحبه‌ای با رسانه‌های چینی اعتراف کرده است که این شرکت از زمان عرضه Mate Xs که یک ماه از آن می‌گذرد، چیزی بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار ضرر کرده است. همین که مدت بیشتری از زمان عرضه یک مدل گوشی می‌گذرد، به طور طبیعی، از میزان تقاضای آن هم کاسته خواهد شد. این مسئله به شدت در بازار گوشی‌های هوشمند تاشو هم تأثیر خواهد داشت، ولی خبر خوبی برای هوآوی و این صنعت تازه جان گرفته نخواهد بود.

مدیرعامل هوآوی اشاره کرد که سود در این بخش تا پس از کاهش هزینه صفحه نمایش تاشو امکان‌پذیر نخواهد بود. این احتمالاً فقط مربوط به سری Mate X است، زیرا به نظر می‌رسد که پیاده‌سازی نمایشگر‌های داده شده در Galaxy Fold و Galaxy Z Flip سامسونگ سودآور هستند. این ادعا‌ها بر خلاف تقاضای زیادی است که هوآوی ظاهراََ برای جدیدترین گوشی تاشوی خود دارد. متأسفانه، میزان فروش Mate Xs هوآوی در ماه گذشته هنوز منتشر نشده است.

ضرر ۶۰ میلیون دلاری هوآوی

اکثر شرکت‌ها از ایجاد هرگونه هزینه در سخت‌افزار جلوگیری می‌کنند، اما هوآوی می‌گوید اکنون برای تشویق پذیرش محصولات تاشو حاضر است ضرر کند. این باعث افزایش تقاضا می‌شود که به کاهش هزینه‌ها و در نهایت بهبود حاشیه سود کمک می‌کند. به نظر می‌رسد هوآوی در حال کار روی دستگاه‌های مختلف قابل تاشو است که فرمت جدیدی را در بر می‌گیرد. به نظر نمی‌رسد گوشی هوشمند تاشوی این شرکت حداقل تا دو سال دیگر به قیمت انواع سنتی پایین بیاید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار